Inwestycje w Chinach, Indonezji i Argentynie oraz dostawy na rynek chiński - to najbliższe cele polskiej firmy Konspol. Producent mięsa z Nowego Sącza zapewnia, że przygotowania do zagranicznej ekspansji idą zgodnie z planem – pisze portal newseria.pl.

Nowe fabryki mięsa powstaną w Dżakarcie, stolicy Indonezji, w południowych Chinach oraz w Argentynie. Na wszystkie trzy rynki firma wchodzi na zasadzie joint venture.

Konspol liczy na to, że do końca roku uda się zakończyć etap rozmów z partnerami w Indonezji. W Chinach budowa zakładu powinna ruszyć w drugiej połowie roku. Natomiast inwestycja w Argentynie planowana jest na przyszły rok.

Konspol zyskał ostatnio również partnerów z Japonii. Jak podkreśla prezes firmy, to dzięki ścisłej kontroli jakości podczas produkcji.

„Japończycy penetrowali rynek europejski i wybrali naszą firmę gdyż spełniamy najwyższą jakość. Dysponujemy kontrolą nad każdym jednym ogniwem procesu technologicznego, czyli nad produkcją paszy - to jest bardzo ważne co jest w paszy, to jest w mięsie - nad hodowlą kurczaków dysponując własnymi fermami, jak również nad zakładami przetwórczymi” - mówi Kazimierz Pazgan, prezes Konspol.

I dodaje, że Japończycy trafili do ich firmy przez sieć Biedronka. „Japonia, co ciekawe, dokonała wyboru kupując nasze produkty w Biedronce. Zanim przyszli do nas wysłali te produkty do Japonii. Przebadali oni nasze produkty i przyjechali do nas. Oczywiście audytując zakłady, od razu wskazując, jakie produkty chcą. I oczywiście wybierając te parówki, które są najbardziej sprzedawane w Biedronce” - mówi prezes.

Firma z Nowego Sącza dostarcza swoje produkty m.in. do sklepów sieci Biedronka, Netto, Tesco, Real i Alma. Odbiorcą ich produktów są również McDonald's i KFC.