Jeszcze kilka lat temu nikt ni słyszał o serwisach zakupów grupowych. Dziś są one przebojem, szczególnie wśród mieszkańców dużych miast. Część serwisów próbuje trafić do innych klientów. Wicelider rynku - Gruper, chce złowić małe i średnie przedsiębiorstwa.

"W Polsce jest obecnie bardzo duży popyt na działania IT i e-marketingu ze strony przedsiębiorstw. Wiele firm odstrasza jednak cena usług, stad tak duże zainteresowanie ofertami zniżkowymi" - mówi Marcin Mikołajczyk z zarządu Grupera. "W przyszłości chcemy, by obszar B2B stał się drugim filarem naszego serwisu i wiążemy duże nadzieje z jego rozwojem" - mówi Tomasz Dalach, prezes Grupera.

Oferty dla małych przedsiębiorstw pojawiły się też kilka miesięcy temu w serwisie Citeam, należącym do grupy Allegro. "Zgłaszają się do nas firmy oferujące usługi z zakresu pozycjonowania, reklamy, tworzenia stron internetowych czy nawet konsultingu. Wystawiamy też np. kursy asertywności, komunikacji, zarządzania w biznesie" - mówi Marta Krauze z Citeam.

Do tworzenia specjalnej oferty zniżek grupowych dla małych przedsiębiorstw nie jest przekonany najbardziej znaczący gracz na rynku. "Grupon, tak lokalnie jak i globalnie, koncentruje się na rynku konsumenckim. Trudno jest więc nam określić, czy kiedyś skierujemy w większym zakresie swoją ofertę do sektora biznesowego czy publicznego" - mówi Marcin Szałek, szef polskiego Grupona.