Klienci operatora będą dostawać faktury za połączenia bezpośrednio na konto internetowe.
Play to pierwszy operator sieci komórkowej, który zdecydował się na współpracę z Krajową Izbą Rozliczeniową i bankiem Pekao zapewniającym obsługę e-faktur. Wystarczy, że klienci operatora zalogują się do swojego systemu bankowości internetowej i zaznaczą, że chcą otrzymywać elektroniczne faktury wprost na konto. Od tej chwili będą co miesiąc otrzymywać informacje o nadchodzącej płatności. Aby uregulować rachunek, klient będzie musiał kliknąć tylko raz, a bank wygeneruje przelew.
– Chcemy cały czas rozwijać tę usługę. W przyszłości planujemy wprowadzenie powiadomień o nadejściu e-faktury za pomocą SMS-a. Klient, logując się do bankowości internetowej, będzie wiedział, że czeka tam już na niego faktura do zapłaty – mówi Piotr Pinchinat-Miernik, dyrektor biura produktów bankowości elektronicznej w Pekao. Bank jest właścicielem systemu eFaktura24, który ułatwia firmom zarządzanie płatnościami dokonywanymi przez system Bilix.
Z tej formy opłacania rachunków mogłoby korzystać ok. 85 proc. klientów bankowości internetowej. Ale kłopot polega na tym, że nie chcą z niej korzystać firmy, które wystawiają faktury. Skarżą się na zbyt wysoką cenę za transakcje przez system Bilix. Dlatego do tej pory z e-faktur wysyłanych wprost na konto mogła korzystać wąska grupa klientów, m.in. abonentów telewizji n i ubezpieczyciela Link 4. Tymczasem porozumienie z Playem otwiera dostęp do tego typu usługi 6 mln abonentów sieci.