– Taki wynik to nie tyle wycena samego portalu, ile raczej nadziei pokładanych w jego przyszłym rozwoju. To też, co najważniejsze, dowód na to, że jeżeli startujący e-biznesmen chce znaleźć pieniądze na swoją firmę, to powinien sięgać po niestandardowe pomysły na promocję – ocenia Krzysztof Bartnik, redaktor naczelny serwisu Komercyjnie.pl.

O twórcach serwisu MyGuidie.com 19-letniej Aleksandrze Sitarskiej i 28-letnim Michale Samojliku, pisaliśmy w „DGP” w zeszłym tygodniu. Dostali wyróżnienie w majowym Warsaw Startup Weekend, czyli konkursie na najciekawsze projekty e-biznesowe. Pomysł na tyle się spodobał, że w nagrodę tandem młodych biznesmenów otrzymał iPad 2. Ten właśnie tablet wraz z prawami do 1 proc. serwisu, który ma pomagać turystom w znajdowaniu lokalnych przewodników, Sitarska i Samojlik wystawili w ubiegłym tygodniu na Allegro.

– Serwis już działa. Mamy przewodników w kilku miastach: najwięcej w Warszawie i Johannesburgu, ale potrzebujemy dalszych nakładów, by biznes zaczął działać pełną parą – tłumaczy Sitarska. Kilka dni temu dziewczyna wyznawała: liczyliśmy na kilka tysięcy złotych. – Tak duża suma strasznie nas zaskoczyła i ucieszyła. Jest dowodem na to, że ludzie naprawdę kibicują takim młodym e-biznesom jak nasz – cieszyła się tuż po zakończeniu aukcji.

A licytacja 1 proc. MyGuidie.com była gorąca. Tylko w ciągu ostatnich 10 minut cena podskoczyła aż pięć razy.

Jedną z najbliższych okazji, gdy będzie można zobaczyć, czy MyGuidie da sobie radę także poza granicami Polski, będzie Startup Week 2011, czyli Europejski Festiwal Startupów. Będzie miał miejsce na początku października w Wiedniu. Podczas festiwalu odbędzie się także konkurs Startup Challenge, do którego organizatorzy zaprosili młode firmy, takie jak serwis Sitarskiej i Samojlika, lub projekty z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Najlepszy startup zostanie zaprezentowany na łamach TechCrunch, jednego z najpopularniejszych na świecie prestiżowych serwisów zajmujących się tematyką nowych technologii i biznesów z nimi powiązanych.