statystyki

Samochody firmowe: Firmy wożą się fordami

autor: Po16.05.2011, 03:00; Aktualizacja: 15.11.2011, 13:55
  • Wyślij
  • Drukuj

Ford, Volkswagen i Renault to trzy najpopularniejsze marki wśród polskich przedsiębiorstw – wynika z najnowszego raportu HBI Polska.



Pierwszą trójkę zamyka Renault. Miejsca od 4. do 7. zajmują odpowiednio Fiat, Skoda, Opel i Mercedes-Benz. Listę 10 najbardziej popularnych marek zamykają Toyota, Peugeot i Citroen.

Pozycja niemieckich, nietanich marek nie dziwi Wojciecha Drzewieckiego z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. – Uchodzą one za niezawodne. I najmniej tracą na wartości w trakcie użytkowania – tłumaczy.

Największy odsetek zarejestrowanych pojazdów w polskich firmach stanowią te wyprodukowane w latach 2007 i 2008. Dowodzi to, że przedsiębiorcy w trakcie spowolnienia gospodarczego zrezygnowali z wymiany floty samochodowej. – Te wyprodukowane w 2009 r. stanowią natomiast niewiele ponad 9 proc. – wyjaśnia Anna Czulec z wywiadowi gospodarczej HBI Polska.

Najwięcej pojazdów rejestrują przedsiębiorcy z województw mazowieckiego, dolnośląskiego, wielkopolskiego i śląskiego. W sumie mają 67 proc. zarejestrowanych pojazdów w całym kraju. – Te regiony należą do najbardziej rozwiniętych i mają największy wkład w PKB kraju – tłumaczy Anna Czulec.

Zestawienie zamykają małe województwa. Najwyżej z tej grupy sklasyfikowano województwo opolskie, choć udział rejestracji pojazdów przez firmy wyniósł tu zaledwie 1,5 proc.




  • Wyślij
  • Drukuj
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
czytaj więcej w e-DGPczytaj więcej w e-DGP

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Komentarze: 1

  • 1: 123 z IP: 62.152.143.* (2011-05-16 08:50)

    Ford Focus kombi z kratą, rejestracja WB lub GA, kolor biały - postrach polskich szos.

Dowiedz się więcej

Poradniki

Galerie