To nie film fantastyczny, ale rzeczywistość: już dziś możesz zrobić iPhone'm zdjęcie kodu kreskowego wybranego produktu i po chwili na ekranie telefonu zobaczysz, za ile możesz go kupić w innych sklepach.
To nie film fantastyczny, ale rzeczywistość: już dziś możesz zrobić iPhone'm zdjęcie kodu kreskowego wybranego produktu i po chwili na ekranie telefonu zobaczysz, za ile możesz go kupić w innych sklepach.
Tak działa najnowsza darmowa aplikacja na iPhone’a stworzona przez internetową porównywarkę cen Nokaut.pl. – Aplikacja zamienia telefon w czytnik kodów kreskowych – podkreśla Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut.
Aplikacja wykorzystuje do tego technologię firmy Occipital przejętej w czerwcu 2010 roku przez eBay. Pozwala ona nie tylko na wyszukiwanie produktów według nazwy, ale także według bardziej zaawansowanych parametrów.
Dzięki GPS aplikacja wskazuje też najbliższe sklepy, w których można kupić wyszukiwany produkt, a także pozwala na wyznaczenie trasy dojazdu do niego. – Wystarczy moment, by zweryfikować, czy promocja rzeczywiście jest promocją i czy przypadkiem kilkaset metrów dalej nie można kupić tego samego produktu kilkaset złotych taniej – dodaje Wojciech Czernecki. W bazie Nokaut jest kilka tysięcy produktów, a system codziennie aktualizuje ponad 10 mln cen.
Firma pracuje nad aplikacją dla użytkowników smartfonów działających na systemie operacyjnym Windows Mobile 6.5, a także na Androida i inne platformy. Choć obecnie aplikacja działa już na iPadzie, firma planuje stworzenie specjalnej wersji przeznaczonej na tablet.
Podobną aplikację stworzoną przez firmę Occipital o nazwie Redlaser ściągnięto z AppStore już 9 milionów razy. Czernecki przypomina, że szacunki mówią o prawie pół milionie iPhone’ów w rękach polskich klientów, a ich liczba stale rośnie. – Oznacza to, że setki tysięcy konsumentów mogą już teraz skorzystać z narzędzia, które pozwoli im podejmować trafne decyzje zakupowe i nie przepłacać – dodaje.
Eksperci wskazują, że rozwiązania takie jak Nokaut.pl przyczynią się do rozwoju trendu zwanego mHandlem i wzrostu wartości rynku zakupów przez internet, na które Polacy wydali w ubiegłym roku ponad 13 mld zł.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama