Mając do wyboru nową skodę czy używanego volkswagena bądź audi, aż pięciu na sześciu Polaków wybiera auto używane.
Mając do wyboru nową skodę czy używanego volkswagena bądź audi, aż pięciu na sześciu Polaków wybiera auto używane.
Taki wniosek płynie z Plebiscytu na internetowy samochód roku 2010. Wśród aut nowych wygrała go czeska Octavia. Wśród używanych – niemiecki Golf. W zorganizowanym przez grupę Allegro konkursie nie mają znaczenia żadne głosowania czy opinie specjalistów, a brane pod uwagę jest wyłącznie realne zainteresowanie internautów konkretnymi samochodami.
I tak liczba odwiedzin strony Skody Octavii w konfiguratorze dostępnym na stronie MojeAuto.pl przekroczyła w ubiegłym roku 184 tys. Z kolei w wyszukiwarkę aut używanych w serwisie OtoMoto.pl słowo „Golf” wpisywano ponad 1,15 mln razy. Inny Volkswagen – Passat, przegrał ze swoim mniejszym bratem zaledwie o 30 tys. głosów, a zaraz za nim znalazły się dwa modele Audi – A4 i A6. Tymczasem w kategorii aut nowych obok Octavii największym zainteresowaniem cieszyły się Opel Astra oraz Dacia Duster.
– Choć Skoda to praktycznie rzecz biorąc Volkswagen, mimo wszystko wolimy używany samochód, ale uznanej, prestiżowej niemieckiej marki niż zupełnie nowy wyprodukowany w Czechach. Brzmi to irracjonalnie, jednak nasze uprzedzenia do wytworów komunizmu wciąż są żywe. Choć już nieporównywalnie mniejsze niż kilka lat temu – uważa socjolog Jacek Santorski.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama