Ponad 40 tysięcy małych i średnich firm do tej pory uczestniczyło w ogólnopolskim programie Internetowa Rewolucja. Poznań jest trzecim miastem w Polsce, w którym zorganizowano cykl spotkań poświęconych promocji własnego biznesu w sieci.

Jak poinformował w czwartek w Poznaniu Janusz Moneta, dyrektor ds. marketingu w Google, w ramach programu małe i średnie firmy w Polsce mogą za darmo zarejestrować adres internetowy, stworzyć pierwszą stronę internetową, uczestniczyć w bezpłatnej kampanii reklamowej w sieci i umieścić wizytówkę na internetowych mapach.

"Spotykamy się z przedsiębiorcami w ich miastach, by pokazać im, dlaczego warto zaistnieć w internecie. Podczas Dnia Internetowej Rewolucji przedsiębiorcy mogą spotkać się ze specjalistami ds. promocji w internecie i wziąć udział w przygotowanych przez nas wykładach i szkoleniach" - dodał.

W Dniu Internetowej Rewolucji odbywa się szereg wykładów i prezentacji, w trakcie, których przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się, na co zwracać uwagę wybierając adres internetowy, jak założyć stronę WWW i jak ją promować w sieci.

Poinformował, że do tej pory w Poznaniu do programu przystąpiło ok. 3 tys. firm.

"W Wielkiej Brytanii internet generuje 7 proc. PKB - to więcej niż generuje transport czy budownictwo. Nasz program ma na celu doprowadzenie do osiągnięcia takich wartości w Polsce. Wkrótce przedstawimy wyniki podobnych badań przeprowadzonych w naszym kraju" - powiedział Moneta.

89 proc. polskich małych i średnich firm korzysta z sieci

Z badań wynika, że 89 proc. polskich małych i średnich firm korzysta z sieci, jednak prawie połowa nie ma strony internetowej (dane: SMG/KRC). Internetowa Rewolucja to przedsięwzięcie mające ich zachęcić do obecności w internecie. Program prowadzony jest od ponad roku. Pierwsze firmy zaczęły korzystać z programu w grudniu 2009 r.

Wcześniej podobne wydarzenia odbywały się we Wrocławiu i Krakowie, kolejne zaplanowano w Gliwicach i Gdańsku oraz kilkunastu mniejszych miastach.

Program prowadzony jest przy współudziale Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan i firmy home.pl. Patronat nad akcją objął resort gospodarki.