Resort skarbu dopracowuje strategię prywatyzacji Polskich Linii Lotniczych LOT - powiedział w czwartek dziennikarzom minister skarbu Aleksander Grad. "Chcemy, aby na koniec roku stan prywatyzacji tej spółki był zaawansowany" - dodał.

Minister pytany o zainteresowanie LOT-em powiedział: "ożywienie na rynku europejskim jest widoczne". Dodał, że zainteresowane udziałem w prywatyzacji przewoźnika są m.in. firmy z sojuszu Star Alliance, a także spoza sojuszu.

W ubiegłym tygodniu doradca prywatyzacyjny PLL LOT Morgan Stanley przedstawił resortowi skarbu propozycję harmonogramu prywatyzacji przewoźnika. Wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik zapowiadał wówczas, że w ciągu dwóch tygodni harmonogram powinien być przyjęty.

Gawlik mówił, że MSP chce przedyskutować tę propozycję z zarządem PLL LOT oraz doradcą prywatyzacyjnym. "Prywatyzacja ma nastąpić w pierwszym etapie przez podwyższenie kapitału, czego nie da się zrealizować bez udziału zarządu spółki" - dodał wiceminister skarbu.

Wcześniej Grad mówił, że MSP planuje rozpocząć ten proces w drugiej połowie 2011 r.

Obecnie w spółce jest prowadzona restrukturyzacja we wszystkich obszarach jej działalności: majątkowej, zatrudnienia i organizacyjnej.

PLL LOT za 2010 r. odnotował stratę operacyjną w wysokości 160 mln zł

PLL LOT przewiózł w ubiegłym roku 4,5 mln pasażerów, co daje o 0,5 mln lepszy wynik niż w 2009 r., i tym samym zwiększył swój udział w rynku do 30 proc.

PLL LOT za 2010 r. odnotował stratę operacyjną w wysokości 160 mln zł. Z danych MSP wynika, że na koniec 2010 r. LOT zatrudniał 2305 pracowników, wobec 3470 w 2009 r. Łącznie zatrudnienie w grupie kapitałowej wyniosło 6967 osób.

Pod koniec maja 2009 r. Skarb Państwa i Towarzystwo Finansowe Silesia przejęły pełną kontrolę nad PLL LOT; w rękach pracowników znajduje się 6,93 proc. akcji spółki.