Prawie 24 mln zł wyda samorząd województwa podkarpackiego na reklamę regionu przez irlandzkiego przewoźnika Ryanair. Województwo promowane będzie m.in. w magazynie pokładowym tej firmy, a logo regionu będzie widniało na jednym z jej samolotów.

Umowa zawarta przez samorząd województwa z przewoźnikiem obowiązuje od marca br. do roku 2014. Irlandzka firma wygrała przetarg ogłoszony jeszcze w ubiegłym roku przez samorząd na tzw. promocję w liniach lotniczych. Ryanair jako jedyny zgłosił swoją ofertę w przetargu.

Jak powiedział na piątkowej konferencji prasowej na lotnisku w Jasionce (Podkarpackie) marszałek województwa podkarpackiego Mirosław Karapyta, prowadzone są szczegółowe rozmowy z Ryanairem odnośnie m.in. tego, co znajdzie się w najbliższym magazynie pokładowym.

"Jedną z propozycji jaką złożyłem jest promowanie festiwalu polonijnych zespołów folklorystycznych, który odbędzie się w Rzeszowie” - dodał.

Jak poinformował obecny na konferencji dyrektor handlowy Ryanair Collin Casey, przewoźnik liczy, że w tym roku przewiezie 78 mln osób. "I tyle potencjalnych czytelników będzie miał nasz magazyn pokładowy, w którym znajdzie się reklama Podkarpacia. Poza tym region będzie też promowany na naszej stronie internetowej, która notuje 100 mln wizyt miesięcznie” - dodał.

Zaznaczył, że w najbliższych latach przewoźnik chcę zwiększyć liczbę pasażerów przewożonych z i do podrzeszowskiego lotniska do pół miliona, z 300 tys. w 2010 r. Promocja województwa przez irlandzką spółkę powinna się rozpocząć w przyszłym miesiącu. Ryanair jest największym przewoźnikiem korzystającym z lotniska w Jasionce. Samoloty tej firmy latają z Podkarpacia m.in. do Birmingham, Londynu i Girony k. Barcelony