Międzynarodowe Targi Turystyczne w Berlinie tradycyjnie przyciągają tysiące przedstawicieli biur podróży i branży turystycznej. Polską ma reprezentować 70 wystawców, którzy przedstawią największe atrakcje poszczególnych regionów, bazę hotelową i infrastrukturę turystyczną. Ważnym elementem ofert polskich wystawców – podkreśla portal inwestycje.pl - są propozycje związane z EURO 2012. Miasta, w których będą rozgrywane mecze chcą zwrócić uwagę zainteresowanych mistrzostwami na możliwości zapewnienia im gościny i rozrywki.

Na polski turystyczny marketing związany z EURO 2012 zwraca uwagę także brytyjski „Independent”. Mocnym akcentem jest prezentacja przygotowaną na otwarcie imprezy. Nowatorskie animacje w technice 3D  w połączeniu z występami tanecznymi na żywo mają porwać uczestników imprezy i zachęcić ich do odwiedzenia polskiego pawilonu, rozciągającego się na powierzchni 1,5 m kw.Polskę promują w Berlinie kosmiczne stworki tworzące razem napis POLEN.

Autorzy prezentacji uważają, że to skuteczny sposób zwrócenia uwagi na Polskę i ofertę naszych wystawców, bo Berlin jest miastem wielokulturowym, pełnym artystów, młodzieży i ludzi różnych narodowości. Z kolei Światowa Organizacja Turystyki w tym roku chce promować rejony leżące wzdłuż starożytnego Jedwabnego Szlaku, który przebiega z Europy do Azji przez 25 różnych krajów.ITB Berlin 2011 zostaną otwarte dla publiczności w czasie weekendu, w dniach 12-13 marca.