Od września do końca listopada sprzedaż Tesco w brytyjskich marketach zwiększyła się o 4,9 proc., natomiast w placówkach koncernu w Azji aż o 23,4 proc. Tesco jest już obecnie trzecim największym detalistą na świecie, po amerykańskiej sieci Wal-Mart i francuskich supermarketach Carrefour – relacjonuje agencja AFP.


Terry Leahy, szef koncernu powiedział, że lepsze wyniki sprzedaży i wzrost udziału w rynku osiągnięto dzięki strategii ustawicznych inwestycji, co m.in. pozwoliło na zwiększenie powierzchni handlowej.


Leahy na początku tego roku zapowiedział, że w marcu 2011 roku przechodzi na emeryturę po 14 latach kierowania firmą, gdy siec marketów przekształciła się w największego detalistę na Wyspach i umocniła swoją pozycję wśród światowych potentatów handlowych.


Nowym dyrektorem wykonawczym Tesco zostanie obecny szef azjatyckich, europejskich i informatycznych operacji koncernu, Philip Clarke.