Wrześniowy wynik jest o 2,9 proc. gorszy od zeszłorocznego. Jednak w tym roku rynek wciąż utrzymuje się na plusie. Od początku roku z zakładów wyjechało 686,2 tys. samochodów, w tym ponad 622,5 tys. aut osobowych (+1,76 proc.) oraz 63,6 tys. aut dostawczych (+39,6 proc.). – Biorąc pod uwagę wielkość produkcji, od początku roku tylko Opel odnotował wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Zakład opuściło o 78,26 proc. więcej samochodów niż rok temu. Fiat, Volkswagen oraz FSO odnotowały spadek o 2,87 proc., 19,04 proc. oraz 34,36 proc. – podał Instytut Samar.

Najwięcej samochodów w naszym kraju wyjeżdża wciąż z fabryki Fiat Auto Poland. 418 tys. samochodów wyprodukowanych w tym roku daje producentowi ponad 67-proc. udział w rynku. Linie produkcyjne tyskiego zakładu najczęściej opuszcza Fiat Panda – w tym roku fabryka wyprodukowała aż 187,1 tys. pand. Następne w kolejności były: Fiat 500 (146,6 tys. sztuk) i Opel Astra (87,3 tys. sztuk). Co ciekawe, włoski koncern we wrześniu po raz pierwszy wyprodukował również Lancię Ypsilon. Z taśm zakładu wyjechało 15 pierwszych egzemplarzy.

We wrześniu wyprodukowano 8,5 tys. samochodów dostawczych. W tym segmencie wynik jest o 20,4 proc. wyższy niż rok temu. Od początku roku fabryki Fiata i Volkswagena opuściło 63,6 tys. pojazdów użytkowych. Najwięcej z Volkswagen Poznań.