To najbardziej ambitna próba w sferze technologii marketingu bezprzewodowego podjęta poza Japonią. Dwie marki uruchamiają swoje promocje za pośrednictwem brytyjskiej sieci komórkowej O2, będącej własnością hiszpańskiej Telefoniki. Technologia ta wykorzystuje system geonamierzania, który kieruje wiadomości do klientów znajdujących się w pobliżu sklepów danej marki.

Ken Leitch, rzecznik O2, powiedział: – W branży reklamowej od lat mówiło się o możliwości lokalizowanego marketingu w telefonii komórkowej. Ale teraz staje się to rzeczywistością.

Starbucks wykorzysta ten system nie tylko w swoich brytyjskich lokalach, ale również w sklepach spożywczych, wysyłając kody numeryczne, które dają 50-pensową zniżkę na nową kawę firmy marki Via.

L’Oreal wykorzystuje geonamierzanie wokół sklepów kosmetycznych Superdrug, by promować sprzedaż swojej linii produktów do pielęgnacji włosów Elvive.

Leitch powiedział, że inne firmy dołączą do tej usługi w ciągu najbliższych tygodni. Jest ona dostępna dla około miliona klientów, którzy podpisali umowy promocyjne w ramach oferowanej przez operatora usługi O2 More

System wykorzystuje globalną satelitarną technologię pozycjonowania opracowaną przez prywatną amerykańską firmę Placecast.

Placecast uruchomił wcześniej system geonamierzania w USA dla North Face, firmy produkującej odzież turystyczną, która jest własnością VF Corp i American Eagle, sieci odzieżowej dla młodzieży. Jednak baza O2 rzędu około miliona klientów, którzy zgodzili się na otrzymywanie wiadomości, jest znacznie większa niż wcześniejsze dokonania firmy.

Tłum TK
© The Financial Times Limited 2010. All Rights Reserved

Jonathan Birchall

„Financial Times”