Zysk Agory to efekt polityki oszczędnościowej wydawcy „Gazety Wyborczej” i portalu Gazeta.pl. Spółka w II kwartale zanotowała spadek przychodów we wszystkich segmentach swojej działalności, poza internetem, gdzie nakłady reklamodawców poszybowały w górę aż o 35,6 proc. Chociaż wartość przychodów w tym segmencie wyniosła 25,9 mln zł, i tak wciąż jest zbyt mała, by zrekompensować straty w prasie, czasopismach, outdoorze i radiu. Na tych rynkach reklama wciąż nie wyszła z kryzysu.

Koniunktura w telewizji

Pod tym względem w lepszej sytuacji jest Grupa TVN, która już korzysta z powrotu koniunktury do telewizji. Przychody reklamowe TVN, znanego z takich programów, jak „Taniec z gwiazdami”, „Szymon Majewski Show” i „Na Wspólnej”, zwiększyły się o 8,8 proc., czyli nieco więcej niż rynek. Choć ogólnopolski TVN stracił z powodu żałoby po katastrofie smoleńskiej (emisje reklam zostały wstrzymane), mocno zyskał TVN24. Na plusie półrocze zakończył TVN CNBC Biznes, ale pod kreską wciąż jest TVN Warszawa. Piotr Walter, wiceprezes grupy, ujawnił, że stacja pracuje nad kanałem dla dzieci.

Zaszkodził słaby złoty

Na poprawę wyników grupy wpłynął też skok o 38 proc. przychodów platformy n oraz 18-proc. wzrost wpływów Grupy Onet. Największy portal w sieci zanotował też 34-proc. wzrost nakładów na reklamę graficzną.

Mimo wyższych wpływów grupa kierowana przez Markusa Tellenbacha zakończyła II kwartał z 98 mln zł straty wobec 149 mln zł zysku przed rokiem.

Zarząd tłumaczył to osłabieniem złotego. Łączne zadłużenie grupy wynosi obecnie 593 mln euro. TVN podtrzymał prognozę wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w drugim półroczu na 3 – 5 proc.