Polsat nieustannie rozszerza swoją ofertę programów sportowych. Tym razem startuje z Polsatem Sport News – trzecim na polskim rynku sportowym kanałem informacyjnym.
Polsat już wystąpił do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z wnioskiem o koncesję satelitarną. Rozpoczęcie nadawania uzależnione jest od szybkości decyzji rady. Plany ma jednak ambitne – nowy kanał może rozpocząć nadawanie już jesienią. Będzie to piąta sportowa antena Polsatu – po Polsacie Sport, Polsacie Sport HD, Polsacie Sport Extra i Polsacie Futbol (uruchomiona rok temu pierwsza polska stacja poświęcona w całości piłce nożnej). Nowa stacja pojawi się na Platformie Cyfrowej Polsatu, a także w sieciach kablowych.
Wiesław Godzic, medioznawca z warszawskiej Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej, zwraca uwagę na odwagę i konsekwencję stacji Zygmunta Solorza-Żaka, który dwa lata temu nie wahał się wystartować z programem newsowym, choć na rynku działały już dwie stacje o identycznym charakterze – TVN 24 i TVP Info. Teraz w identycznych okolicznościach Solorz-Żak staje do walki o widza z Orange Sport Info (dostępny na cyfrowym Polsacie) i nSportem. – Uruchamianie kolejnych kanałów to naturalna droga dla Polsatu, który w swoich działaniach kieruje się żelazną logiką – mówi „DGP” Godzic. – Od dawna ta stacja stawia mocno na sport. Uruchamianie coraz to nowych kanałów związane jest ze strategią obecności na rynku. Trzeba się na nim wciąż pokazywać, nawet jeśli istnieje ryzyko, że do nowego projektu trzeba będzie dopłacać. Każda platforma powinna mieć swój kanał z newsami sportowymi, choć moim zdaniem to nie zadowoli do końca telewidza, który jest coraz bardziej wymagający. Sport to tematyka zbyt ogólna, a teraz jest tendencja do tworzenia kanałów coraz bardziej tematycznych. Dlatego kolejnym krokiem powinno być uruchomienie programu informacyjnego tylko o piłce nożnej albo o jeździectwie – uważa Godzic.