Wbrew przewidywaniom księgarzy i analityków, będących zwolennikami literatury wyłącznie w wydaniu papierowym, elektroniczne wersje książek zaczynają szturmować nasz rynek wydawniczy. W ostatnich dniach sfinalizowano dwa duże projekty, które są początkiem rewolucji w branży. Firma NetPress uruchomiła sklep z e-bookami, audiobookami i prasą dla operatora telefonii komórkowej Plus GSM. Pod adresem www.plusoczytelnia.pl. klienci Plusa mogą wybierać spośród ponad półtora tysiąca tytułów, wśród których jest współczesna beletrystyka od klasyki do najnowszych bestsellerów polskich i światowych autorów, książki dla dzieci, poradniki, podręczniki – zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Ceny zaczynają się od 6,10 zł – tyle trzeba zapłacić za egzemplarz „Przygód Sherlocka Holmesa” Arthura Conan Doyle’a, „Don Kichota” Miguela de Cervantesa czy Reymontowskich „Chłopów”.

Korzystanie z usługi nie jest skomplikowane. Po wybraniu z oferty konkretnego e-booka trzeba wysłać SMS pod numer wskazany przy tej pozycji. Chwilę potem otrzymujemy kod zwrotny, który należy wpisać na stronie Plusoczytelni, oraz podać adres e-mail, na który zostanie dostarczony wybrany tytuł.

Idzie nowe

Plusoczytelnia jest dziełem firmy NetPress, prowadzącej największą w Polsce księgarnię z elektronicznymi publikacjami Nexto. – Rodzimy rynek e-booków stoi na progu zmian. Ten segment branży wydawniczej wkrótce czeka dynamiczny rozwój – mówi Bartłomiej Roszkowski. Opinię założyciela i prezesa NetPressu potwierdza posunięcie Grupy Empik, która podpisała umowę joint venture ze spółką Virtualo, przygotowującej i dystrybuującej treści cyfrowe do polskich i zagranicznych księgarni internetowych. Empik, który objął 51 procent udziałów w nowym przedsięwzięciu, od wakacji będzie kolportował e-booki za pośrednictwem swojego sklepu internetowego.