Telefon z niewielkim ekranem i małą, nieporęczną klawiaturą nie zastąpi oczywiście zwykłego komputera, ale namiastka biura w smartfonie jest bardzo przydatna. Pozostaje wybrać aparat, który zaspokoi nasze potrzeby.

Nokia prowadzi

Dla przedsiębiorców szczególnie przydatna jest możliwość korzystania z poczty elektronicznej. Potwierdza to Dariusz Zalewski z firmy Nokia, która pod koniec ubiegłego roku weszła na polski rynek z usługą Nokia Mail.

– Usługa robi furorę przede wszystkim wśród małych i średnich firm – mówi Zalewski. Przyczyny popularności Nokia Mail to jego zdaniem prostota w użytkowaniu i niska cena (np. w Orange kosztuje 19,9 zł z VAT, a w Play jest dodawana do pakietu internetowego).

Nokia Mail umożliwia synchronizację nawet 10 skrzynek pocztowych. Nokia wprowadziła ją, gdyż z badań wynikało, że z poczty elektronicznej w telefonach korzystało w Polsce mniej niż 10 proc. użytkowników komórek, a aż 78 proc. jest zainteresowane taką usługą.

Nokia to najpopularniejsza marka telefonów komórkowych w Polsce.

– Chcemy umacniać pozycję lidera także na rynku smartfonów – mówi Piotr Bubak, dyrektor marketingu Nokii w Polsce.

Choć główną platformą, na której rozwija swoje smartfony fiński producent, jest Symbian, to kilka miesięcy temu Nokia zdecydowała się wprowadzić na rynek model N900 oparty na systemie Linux.

Jednak średni i mały biznes najczęściej wybiera Nokię E52.

– Urządzenie to ma dwie podstawowe zalety – zaawansowane, ale bardzo intuicyjne funkcje biznesowe i wytrzymałą baterię, działającą blisko miesiąc w trybie czuwania. Szybka transmisja danych HSPA, specjalna funkcja redukcji szumów podczas rozmów, dostęp do poczty e-mail poprzez Nokia Messaging, ale także nawigacja A-GPS czy aplikacja do odsłuchiwania audiobooków – to cechy, za które model ten jest ceniony najbardziej – wylicza Piotr Bubak.