Instytucja będąca własnością funduszu Innova Capital przedstawi nową, poszerzoną ofertę bankowości elektronicznej, która ma być kołem zamachowym banku.

– Jeszcze w grudniu ruszymy z pełną ofertą e-bankingu, szeroką gamą produktów dla klientów indywidualnych i mikrofirm oraz I generacją bankowości internetowej. To będzie nowe otwarcie dla naszego banku. W przyszłym roku będziemy wprowadzać nowe produkty oraz funkcjonalności do systemu e-bankingu, myślimy także o wprowadzeniu do oferty produktów inwestycyjnych i ubezpieczeniowych – mówi w rozmowie z DGP Joanna Krzyżanowska, wiceprezes Meritum Banku, która w przeszłości opracowywała i wdrażała strategię sprzedaży w GE Money Banku.

W 2010 roku Meritum zaproponuje klientom także udzielanie kredytów gotówkowych przez internet oraz produkty inwestycyjne i ubezpieczeniowe. Do tej pory bank skupiał się na pozyskiwaniu depozytów przez internet i ofercie kredytów gotówkowych i konsolidacyjnych za pośrednictwem sieci pośredników finansowych.

– Nawiązaliśmy współpracę z 7 tysiącami punktów obsługi klienta – doradcami finansowymi, pośrednikami, tak by mieć dostęp do klienta detalicznego na terenie całego kraju. Nasza oferta jest dziś dostępna u 25 proc. pośredników finansowych w kraju – mówi Joanna Krzyżanowska.

Mimo że właścicielem Meritum Banku jest Innova Capital, posiadająca w swoim portfelu także udziały w Expanderze, bank nie zamierza zacieśniać współpracy z doradcą finansowym.

– Z Expanderem współpracujemy na zdrowych warunkach rynkowych, oferując tam zarówno atrakcyjne depozyty, jak i produkty kredytowe. Nie ma mowy o preferencyjnym traktowaniu oferty Meritum Banku i takich planów nie ma – mówi wiceprezes.

Bank w kwietniu zrezygnował z budowy sieci placówek – według pierwotnych planów miało ich powstać ponad 200.

– Zdecydowaliśmy się na rozwój kanałów internetowych. W przyszłym roku otworzymy jednak 5 nowych oddziałów własnych i będziemy pracować nad projektem budowy sieci franczyzowej – tłumaczy wiceprezes Meritum Banku.

Bank stawia na średniozamożnych i zamożnych klientów detalicznych, a także na małe firmy. I jak zapewnia prezes, jest gotowy do akcji kredytowej, głównie w zakresie pożyczek gotówkowych. Obecnie miesięczna sprzedaż wynosi kilkadziesiąt milionów złotych.

– Od początku roku wzrastał dynamicznie nasz udział w sprzedaży kredytów gotówkowych w sieciach pośredników. Szacujemy, że w październiku osiągnął ok. 7 proc. w nowej sprzedaży. To wynik lepszy od pierwotnie przez nas zakładanego – mówi wiceprezes.

di.com.pl