Od połowy października z usługi tej jako pierwsi mogą korzystać klienci z oddziałów w Toruniu i Gdańsku. Kolejne oddziały zostaną przyłączane do systemu do końca tego roku. Liczniki typu pre-paid, czyli przedpłatowe, posiada około 80 tys. klientów Energi. Najwięcej takich urządzeń zainstalowane jest w Toruniu – ok. 56 proc. i w Słupsku – ok. 13 proc., w Gdańsku – niecałe 10 proc.

Zakup kodów

To kolejny uruchomiony przez Energę kanał sprzedaży energii do liczników przedpłatowych. W styczniu tego roku spółka umożliwiła swoim klientom zakup kodów w tysiącach punktów w sieci Via Moje Doładowania (placówki handlowo-usługowe, np. sklepy, stacje benzynowe itp.) na terenie całego kraju. Wcześniej zakup kodów był możliwy jedynie w biurach obsługi klienta (BOK) lub w energomatach.

Nowa usługa jest dostępna na stronie www.energa.pl w zakładce Obsługa Klienta/Płatności lub bezpośrednio pod adresem www.energa.pl/doladujenergie. Korzystając z tego rozwiązania, można w prosty sposób, przez e-mail lub SMS, otrzymać kody do licznika przedpłatowego.

Platforma rozliczeniowa

Projekt został zrealizowany wspólnie z firmą BlueMedia, która stworzyła i zajmuje się obsługą platformy rozliczeniowej, pozwalającej na dokonywanie płatności klientom w ich bankach i dostarczanie kodów doładowań pocztą elektroniczną lub SMS-em. Pobierana przez operatora rozliczeniowego prowizja w wysokości 1,99 zł jest i tak często niższa od kosztu dojazdu do tradycyjnych miejsc zakupu energii (w biurach obsługi klienta i energomatach). Zaletą nowo uruchomionego kanału płatności jest jego dostępność przez 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.

Produkty ponadstandardowe

Do tej pory spółka zaproponowała klientom już kilka ponadstandardowych produktów. Skierowane do instytucji i firm oferty, takie jak: Cena Gwarantowana na 4 lata, 60-dniowy termin płatności, czy Obniżka za podpis, audyty energetyczne i wiele usprawnień związanych z możliwością oszczędzania energii, spotkały się z dużym zainteresowaniem. Był to przykład szybkiej reakcji na sygnały płynące z rynku, a konkretnie od klientów biznesowych, których dotknęły skutki spowolnienia gospodarczego i wzrostu cen energii. Z kolei przykładem odpowiedzi na oczekiwania klientów indywidualnych jest – obok uruchomienia nowych kanałów płatności dla osób korzystających z liczników przedpłatowych – możliwość opłacania w BOK-ach Energi wielu różnych rachunków, nie tylko za prąd.