Z informacji tvp.info wynika, że przedstawiciel Komisji Europejskiej (KE) Karl Soukup radził inwestorom stoczni Szczecin, aby zaczekali do jej bankructwa, a następnie taniej kupili zakład.
Serwis internetowy tvp.info dotarł do notatki ze spotkania z 20 czerwca br., w którym brał udział Soukup, (zajmujący się w KE sprawą polskich stoczni), przedstawiciele norweskiej spółki Ulstein Group oraz urzędnicy polskiego przedstawicielstwa UE.
"W spotkaniu Komisji Europejskiej z Ulstein Verft z 20 czerwca nie uczestniczyliśmy. Wtedy nie łączył nas jeszcze list intencyjny. Mamy ze stocznią Ulstein wspólny program restrukturyzacyjny, który wyklucza bankructwo stoczni" - powiedział w środę PAP prezes zarządu Mostostal Chojnice Marcin Garus.
Doniesienia o restrukturyzacji stoczni Szczecin przez upadłość, Garus nazwał nieporozumieniem.
"Wiemy, że Komisja Europejska spotykała się z inwestorami"
Rzecznik resortu skarbu Maciej Wewiór powiedział PAP, że KE spotykała się z inwestorami stoczni Szczecin.
"Wiemy, że Komisja Europejska spotykała się z inwestorami - zarówno z przedstawicielami stoczni Ulstein, jak i firmą Mostostal Chojnice. Czekamy na oficjalną informację z tego spotkania. Mamy nadzieję, że doniesienia medialne okażą się nieprawdą" - podkreślił rzecznik.
Przewodniczący "Solidarności '80" Stoczni Szczecińskiej Nowa Jacek Kantor powiedział PAP, że na spotkaniach roboczych w MSP (na przełomie maja i czerwca) docierały do niego sygnały, że KE nie wyklucza upadłości stoczni Szczecin w programie restrukturyzacji.
W poniedziałek firma Mostostal Chojnice oraz norweska stocznia Ulstein Verft AS zawarły porozumienie o współpracy przy restrukturyzacji szczecińskiego zakładu. Inwestorzy mają przygotować aneks do programu ratowania stoczni.
Grad ma przekonywać w środę wieczorem inwestorów tych dwóch zakładów, aby nie domagali się dalszej, znaczącej pomocy z polskiego budżetu
W środę minister skarbu Aleksander Grad spotkał się w Brukseli z unijną komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes. W czwartek Polska musi przesłać do KE poprawki do planów restrukturyzacji stoczni Gdynia i Szczecin.
Postulowana przez inwestorów konieczność dalszego wsparcia stoczni po ich restrukturyzacji, jest głównym zastrzeżeniem KE do przedstawionych przed rząd planów.
Grad ma przekonywać w środę wieczorem inwestorów tych dwóch zakładów, aby nie domagali się dalszej, znaczącej pomocy z polskiego budżetu.
Dodatkowe szczegóły dotyczące restrukturyzacji stoczni Gdańsk Polska musi dosłać w późniejszym terminie.