statystyki

Miliardy Aflofarmu, czyli bańka reklamowa

autor: Elżbieta Rutkowska25.07.2018, 07:53; Aktualizacja: 25.07.2018, 08:46
Aflofarm Jacek, Wojciech i Tomasz Furmanowie

Aflofarmźródło: Wikimedia Commons

Aflofarm Farmacja Polska, największy w kraju reklamodawca, w ub.r. wydał w mediach tradycyjnych (bez internetu) ponad 2 mld zł ‒ obliczyła firma Kantar Media na podstawie danych cennikowych mediów.

Rzeczywiste wydatki na reklamę to ledwie 10 proc. tej sumy. W ub.r. koszty marketingu, reklamy i reprezentacji tej firmy wyniosły 209 mln zł. A 1,8 mld zł to udzielone przez media rabaty. Rynek reklamowy żyje w matriksie, w którym cenniki nie mają nic wspólnego z prawdziwymi pieniędzmi.

‒ Ich urealnienie jest mało prawdopodobne, bo rabaty każdy klient negocjuje indywidualnie – mówi Katarzyna Baczyńska z domu mediowego Codemedia.

Każdy gracz chce mieć jak największy udział w rynku, stąd windowanie cenników. Kwoty kurczą się po odjęciu rabatów, które są w mediach codziennością. W telewizji rabaty średnio wynoszą 40‒60 proc. W radiu i prasie można liczyć na większe upusty, a klienci z najgrubszymi portfelami w każdym medium płacą jeszcze mniej. Średni rabat Aflofarmu wyniósł w ub.r. 90 proc.


Pozostało jeszcze 62% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane