W 2007 roku rynek ubezpieczeń direct wzrósł niemal dwukrotnie. Tegoroczne wyniki zależą przede wszystkim od tego, jak rozwinie się projekt direct przygotowywany przez PZU.
W2007 roku na zakup polis przez telefon i internet wydaliśmy około 350 mln zł - wynika z danych firm i Komisji Nadzoru Finansowego. Rok wcześniej było to 185 mln zł. Głównie ubezpieczaliśmy w ten sposób swoje samochody. Dlatego na tegoroczne rezultaty rynku direct na pewno wpłynie rozpoczęcie takiej działalności przez PZU, które nadal kontroluje 50 proc. tego rynku.
Na razie liderem tego rynku pozostaje Link4, który zebrał 225 mln zł, czyli o 27,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Ma jednak coraz większą konkurencję ze strony nowych operatorów. Na przykład AXA działająca nieco ponad rok na naszym rynku zebrała w 2007 roku już 43,5 mln zł składek. A na tym rynku działają też zupełnie nowe firmy, które jeszcze nie chwalą się wynikami. Polisy w systemie direct sprzedają już też Allianz, Commercial Union, MTU, a nawet PZU, ale tylko turystyczne przez telefon. Trzeba też pamiętać, że rynek ubezpieczeń direct tworzą też firmy, które sprzedają swoje polisy za pośrednictwem Supermarketu Ubezpieczeń Samochodowych, czyli BRE Ubezpieczenia, Benefia24 czy HDI Asekuracja. W 2007 roku w ramach SUS zebrano ponad 20 mln zł. Na przykładzie Benefii widać, że to dobry kanał sprzedaży, bo korzystając ze stron internetowych, ta firma sprzedała polisy za 1,7 mln zł, a z SUS - za około 7 mln zł.