statystyki

Pierwszy taki mundial online. Internet awansował do wyższej ligi

autor: Elżbieta Rutkowska12.07.2018, 08:10; Aktualizacja: 12.07.2018, 08:13
Zainteresowanie widzów przekłada się na przychody reklamowe. Na tym polu roz dźwięk między tradycyjną telewizją a internetem pozostaje ogromny – ze względu na niskie ceny reklam w tym drugim medium. O ile ze sprzedaży czasu reklamowego i sponsoringu przy meczach w telewizji nadawca publiczny uzyskał już 64,5 mln zł, o tyle przychody online wyniosły 2,9 mln zł.

Zainteresowanie widzów przekłada się na przychody reklamowe. Na tym polu roz dźwięk między tradycyjną telewizją a internetem pozostaje ogromny – ze względu na niskie ceny reklam w tym drugim medium. O ile ze sprzedaży czasu reklamowego i sponsoringu przy meczach w telewizji nadawca publiczny uzyskał już 64,5 mln zł, o tyle przychody online wyniosły 2,9 mln zł.źródło: ShutterStock

Telewizyjny rekord oglądalności podczas turnieju już raczej nie padnie. Za to internet dzięki piłkarzom awansował do wyższej ligi.

Do rekordu wszech czasów na dużym ekranie było blisko w fazie grupowej, gdy polska reprezentacja miała jeszcze szansę na awans. Jej starcie z Kolumbią oglądało w TVP 1 i TVP Sport 14,8 mln widzów – tylko 1 mln mniej niż ćwierćfinał Euro 2016 z udziałem naszej drużyny, który transmitowały TVP 1, Polsat i Polsat Sport. Odkąd Polacy odpadli, rozgrywki śledzi już mniej osób, choć nadal stanowią większe audytorium niż widownia hitowych seriali. Według danych Nielsena z 13 dotychczas transmitowanych spotkań fazy pucharowej (bez wczorajszego meczu Anglia – Chorwacja) najlepszą oglądalność – 7,5 mln widzów – miał wtorkowy półfinał, w którym Francja pokonała Belgię. Cztery inne mecze przekroczyły próg 6 mln widzów – w tym ćwierćfinał Rosja – Chorwacja (6,9 mln) – a tylko jedno spotkanie oglądało mniej niż 3 mln osób (Szwecja – Szwajcaria w jednej ósmej turnieju).

Historyczne rekordy padają za to w internetowym serwisie TVP. Choć mundial nie ma tam milionowej widowni. – Zainteresowanie meczami w internecie jest tak ogromne, że mundial pobił wszystkie dotychczasowe wydarzenia, które można było śledzić online – mówi Kuba Sufin, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych w TVP.


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane