statystyki

Bank odpowiada za swój personel. Nawet jeśli już go nie zatrudnia

autor: Patryk Słowik14.03.2018, 07:32; Aktualizacja: 14.03.2018, 09:17
bank

W sprawę włączył się rzecznik praw obywatelskich. Wniósł na korzyść powódki skargę kasacyjną.źródło: ShutterStock

Obywatele powinni móc ufać przedsiębiorcom sektora finansowego. Tak więc jeśli ci niewłaściwie dobierają kadry, to muszą ponosić tego konsekwencje. Takie wnioski płyną z wydanego przed kilkoma dniami wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie.

Sprawa zaczęła się kilka lat temu. Klientka jednego z banków była okradana przez pracownika korporacji. Wyłudził on od niej pełnomocnictwo. Majątek kobiety uszczuplał przez dłuższy czas, także już po wyrzuceniu z pracy za szereg przekrętów.

Gdy sprawa wyszła na jaw, przedsiębiorca zwrócił poszkodowanej kobiecie pieniądze skradzione z rachunku w okresie, kiedy sprawca był jego pracownikiem. Odmówił jednak zwrotu środków za czas, gdy złodziej już w banku nie pracował. Zdaniem poszkodowanej było to nieuczciwe – uważała, że została okradziona dlatego, że sprawca był wcześniej pracownikiem banku. Gdyby nim nie był, nigdy nie uzyskałby dostępu do jej rachunku. Kobieta całą szkodę wiązała więc bezpośrednio z działalnością banku.


Pozostało jeszcze 67% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane