statystyki

Los dużych graczy aptecznych w rękach sądu

autor: Patryk Słowik28.11.2017, 06:46; Aktualizacja: 28.11.2017, 09:31
apteka

Główny Inspektor Farmaceutyczny powołuje się na art. 37ap prawa farmaceutycznego, zgodnie z którym organ zezwalający cofa zezwolenie, gdy przedsiębiorca przestał spełniać warunki określone przepisami.źródło: ShutterStock

Dziś zapadnie najważniejszy od wielu miesięcy wyrok dotyczący prawa farmaceutycznego. Sprawę rozstrzygnie Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Chodzi o przepis antykoncentracyjny ustawy, który od dawna jest inaczej interpretowany przez inspekcję farmaceutyczną, a inaczej przez przedsiębiorców.

Reklama


Artykuł 99 ust. 3 Prawa farmaceutycznego (t.j. Dz.U. z 2008 r. nr 45, poz. 271 ze zm.) stanowi, że nie wydaje się zezwolenia na prowadzenie apteki, jeżeli podmiot ubiegający się o nie prowadzi już na terenie województwa więcej niż 1 proc. aptek ogólnodostępnych bądź jeśli czynią to podmioty przez niego kontrolowane. Przez ponad 10 lat urzędnicy nie zwracali specjalnej uwagi na tę regulację. Od 2014 r. jednak inspektorzy farmaceutyczni rozpoczęli krucjatę przeciwko biznesowi skupiającemu w swych rękach zbyt duże udziały w rynku. Pojawił się jednak problem prawny: czy przedsiębiorcom, którzy mają zbyt wiele placówek, można nakazać zamknięcie aptek, które wykraczają ponad limit, czy jedynie można uniemożliwić otwieranie nowych.

Główny Inspektor Farmaceutyczny powołuje się na art. 37ap prawa farmaceutycznego, zgodnie z którym organ zezwalający cofa zezwolenie, gdy przedsiębiorca przestał spełniać warunki określone przepisami.


Pozostało jeszcze 45% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane

Reklama