statystyki

Rozrywka nie dogania wzrostu gospodarczego

autor: Elżbieta Rutkowska20.09.2017, 07:35; Aktualizacja: 20.09.2017, 09:53
W przychodach prasy dominuje sprzedaż wersji papierowych

W przychodach prasy dominuje sprzedaż wersji papierowychźródło: ShutterStock

Branża rozwija się wolniej, bo – według ekspertów – ludziom zaczyna brakować czasu na korzystanie z mediów i różnych atrakcji.

Reklama


Na 10 mld dol. PwC szacuje tegoroczne przychody branży mediów i rozrywki. Ta suma obejmuje m.in. wpływy z reklam, subskrypcji cyfrowych treści płatnych, sprzedaży prasy i gier wideo.

Wartość tego rynku w ciągu najbliższych pięciu lat będzie się zwiększała średnio o 3,3 proc. To mniej niż wyniesie wzrost segmentu w skali światowej – 4,2 proc. – który z kolei będzie niższy od globalnego wzrostu gospodarki (PKB), ocenianego na 5,6 proc. Wynika to m.in. z tego, że wiele dojrzałych rynków zbliżyło się już naturalnego maksimum możliwości korzystania z mediów i rozrywki. – Doba ma tylko 24 godziny i nie da się już odbierać więcej treści czy dłużej grać w gry – wyjaśnia Paweł Wesołowski, partner w PwC.


Pozostało jeszcze 75% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama