statystyki

Dominująca pozycja nie jest czynem nieuczciwej konkurencji

autor: Michał Culepa13.04.2017, 19:00
pieniądze

SN podkreślił, że samo posiadanie przez dany podmiot dominującej pozycji na rynku nie oznacza, że tylko z tego powodu podmiot ów dopuszcza się czynów nieuczciwej konkurencjiźródło: ShutterStock

W takim jednak przypadku zróżnicowane traktowanie kontrahentów przez przedsiębiorcę musi być uzasadnione ekonomicznie – uznał Sąd Najwyższy.

Reklama


Źródłem sprawy było żądanie spółki V., dystrybutora okien dachowych, aby jego główny kontrahent, firma V.P. (jeden z największych europejskich producentów różnego rodzaju okien i akcesoriów okiennych), zaprzestał praktyk nieuczciwej konkurencji. Spór pomiędzy obydwoma przedsiębiorstwami rozpoczął się wtedy, gdy V.P. wzięła udział w zorganizowanych przez spółkę P., właściciela sieci marketów i składów budowlanych, targach materiałów budowlanych i wyposażenia domów. Dzięki temu sieć P. uzyskała wiele korzystnych rabatów „okolicznościowych” przy nabywaniu okien wyprodukowanych przez firmę V.P.

Takich rabatów nie otrzymała natomiast spółka V., dlatego uznała, że jej biznesowy partner postąpił nieuczciwie i niezgodnie z dobrymi obyczajami kupieckimi. Skierowała więc do sądu pozew dowodząc, że V.P. nadużyła swojej dominującej pozycji na rynku, arbitralnie różnicując swoich kontrahentów.


Pozostało jeszcze 52% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama