Współczesne firmy coraz częściej traktują różnorodność i inkluzywność jako kluczowe elementy swojej strategii biznesowej. Jednak czy te idee to tylko modne hasła, czy rzeczywiście wpływają na rozwój przedsiębiorstwa? Dominika Bąk-Majka, starsza kierowniczka do spraw operacji w Amazon Polska, z Dziennikiem Gazetą Prawną wyjaśniła, jak te wartości przekładają się na codzienne funkcjonowanie jednej z największych firm technologiczno-logistycznych na świecie.
Amazon traktuje różnorodność i inkluzywność jako kluczowe elementy swojej strategii biznesowej, a nie tylko modne hasła. Firma wdraża otwartą kulturę organizacyjną, gdzie pracownicy zwracają się do siebie na „ty”, co sprzyja bliższym relacjom. Różnorodność nie tylko buduje pozytywny wizerunek, ale również zwiększa innowacyjność produktów, przyciąga talenty i poprawia retencję pracowników.
Przykłady działań Amazon w Polsce obejmują inicjatywy takie jak program „Migamy” wspierający osoby głuche oraz tworzenie miejsc pracy dla osób niewidomych. Programy wspierające kobiety i społeczność LGBTQ, jak Women in Amazon i GLAM, pomagają budować zaangażowaną i otwartą na różnorodność społeczność pracowników. Amazon dostosowuje swoje globalne inicjatywy do lokalnych potrzeb, angażując lokalnych ekspertów i uwrażliwiając pracowników na różnorodność. Dzięki tym działaniom firma odnosi sukcesy nie tylko społeczne, ale i ekonomiczne.