Czy od razu muszę zgłosić kradzież karty

Wyjeżdżam w te wakacje za granicę. Zabieram ze sobą karty płatnicze i kredytowe. Czy w razie kradzieży karty podczas pobytu za granicą będę musiał zgłosić ją jeszcze przed powrotem do kraju?

Czy bank odpowiada za transakcje płatnicze

W trakcie letniego wypoczynku korzystałam z kart kredytowych. Po powrocie do kraju zorientowałam się, że zgubiłam jedną z nich. Niestety okazało się, że przy jej użyciu dokonano kilku transakcji. Czy bank zawsze ma obowiązek zwrócenia mi skradzionych pieniędzy?

Czy błędy bankomatu obciążają bank

Po wypłacie pieniędzy z bankomatu okazało się, że wypłacona kwota nie zgadza się z żądaną przez czytelnika. Czy za błędy te odpowiada bank?

Czy zapłacę prowizję za płatność kartą

Umowa o kartę kredytową, którą posiadam, nie przewiduje żadnych dodatkowych opłat za korzystanie z karty. Czy jednak za posługiwanie się nią za granicą banki pobierają jakieś opłaty?

Czy bank uchyli się od odpowiedzialności

Zgubiłam kartę płatniczą i zgłosiłam to bankowi. Bank odmówił anulowania transakcji dokonanych tą kartą, twierdząc, że ktoś, używając mojej karty, potwierdził transakcję, podając PIN. Czy bank miał do tego prawo?

Czy mogę odzyskać pobrane środki

Po powrocie z ostatniego długiego weekendu zweryfikowałem zestawienie transakcji z karty kredytowej. Wśród znacznej liczby operacji płatniczych znalazłam i takie, które nie zostały przeze mnie dokonane. Czy mogę podważyć zasadność tych transakcji?

To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji poznasz odpowiedzi na powyższe pytania. Zobacz artykuł w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak bezpiecznie przeprowadzać transakcje finansowe kartami płatniczymi za granicą