Właściciele telefonów na kartę oczekują przede wszystkim, że operatorzy wprowadzą usługi taniej transmisji danych.
- możliwość zasilania konta jednego pre-paida z konta innego, w tym możliwość takiego zasilenia, by przedłużyć połączenia wychodzące,
- automatyczne doładowanie konta z rachunku bankowego lub karty płatniczej,
- doładowanie z konta bankowego przez polecenie zapłaty lub z karty płatniczej przy użyciu SMS albo specjalnej aplikacji w telefonie,
- powiadamianie przez SMS lub e-mail, że kończą się pieniądze na koncie oraz że kończy się termin połączeń wychodzących,
- powiadamianie przez SMS lub e-mail, że kończą się pieniądze lub mija termin połączeń wychodzących na określonym koncie (np. w telefonie dziecka, pracownika),
- możliwość grupowania kilku kart na jednym koncie, które może być zasilane z rachunku bankowego lub kartą i pozwala kontrolować jego stan, określać usługi, sprawdzać billing. Można by określić limity dla każdego numeru telefonu,
- możliwość sprawdzania także z wykorzystaniem telefonu i tzw. krótkich kodów salda na innym, wcześniej zdefiniowanym koncie pre-paid. Przydatne np. dla rodziców i pracodawców,
- możliwość doładowania konta za granicą kartą-zdrapką innych operatorów, z którymi dostawca usługi ma podpisaną umowę.
- transmisję danych w systemie pre-paid we wszystkich sieciach na wzór stawek usługi SIMdata w sieci Plus (30 gr za 1 MB danych przesłanych i odebranych liczone łącznie; opłata naliczana za każde 100 kB danych),
- możliwość wykupywania pakietów danych na określony czas. Pakiety powinny być wzorowane na okresowych biletach komunikacji miejskiej, a więc nie powinny ograniczać transmisji w danym okresie,
- ryczałtową miesięczną opłatę za wysyłanie i odbieranie e-maili z adresu w domenie operatora.