Polacy zostali przyzwyczajeni przez trzy najstarsze sieci komórkowe do tego, że gdy doładują telefon komórkowy po tym, jak operator wyłączy im połączenia wychodzące, pozostawiając możliwość odbierania rozmów, to zyskują możliwość dzwonienia przez pełny okres, za jaki zapłacili.

- W mBank mobile jest inaczej. Jeśli wychodzące skończyły mi się 1 maja, a konto doładowałem 6 maja, to czas połączeń wychodzących skraca się o pięć dni - mówi jeden z użytkowników sieci.

Niektórzy w internecie zamieszczają treść swojej korespondencji z operatorem, w której konsultanci mBank mobile przekonują, że taki jest zapis w regulaminie, ale cytują zapisy dotyczące wygaśnięcia połączeń przychodzących.

W obowiązującym od 1 czerwca regulaminie świadczenia usług mBank mobile znajduje się taki zapis: 10. Okres ważności konta - oznaczony czas od momentu zasilenia konta, w którym użytkownik używa usług mBank mobile w ramach limitu jednostek taryfowych. Ten sam zapis był we wcześniejszej wersji regulaminu. Co prawda, drugą część zdania trudno rozumieć, ale pierwsza wyraźnie mówi, że okres ważności konta liczy się od momentu zasilenia.

- Mamy skargę dotyczącą tej sprawy. 4 czerwca poprosiliśmy operatora o wyjaśnienia. Ma na to 14 dni - mówi GP Jacek Strzałkowski, rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

mBank mobile potwierdza, że przy późniejszym doładowaniu znikały dni ważności konta.

- Tak działa nasz system billingowy i o tym informujemy na naszych stronach www. Przy późniejszym doładowaniu klient tracił kilka dni, ale gdy wcześniej zasilał konto, okresy doładowania się kumulowały - mówi Agnieszka Walczak-Karbowska z mBank mobile.

Gdy zwróciliśmy uwagę, że komunikatu nie ma na www, oświadczyła, że był wcześniej.

- Podjęliśmy decyzję, że od 1 czerwca zmieniamy regulamin i czas ważności konta liczy się od chwili zasilenia. Nie ma jednak kumulacji doładowań - mówi.

- System billingowy może jeszcze się mylić, ale spodziewamy się, że ustabilizuje się w połowie miesiąca. Wszelkie reklamacje dotyczące ważności konta rozpatrujemy na korzyść klienta - dodaje.

40 tys. klientów ma sieć mBank mobile

SZERSZA PERSPEKTYWA - RYNEK

mBank mobile jest wirtualnym operatorem komórkowym (MVNO). Działa z wykorzystaniem sieci Polkomtela. Poza mobile w Polsce działa jeszcze jeden MVNO - sieć myAvon, której operatorem jest firma kosmetyczna Avon. myAvon wykorzystuje sieć PTK Centertel. Do startu jako MVNO w II połowie roku szykują się dwie inne firmy: MNI (w sieci PTK Centertel) oraz Cyfrowy Polsat (w sieci Polskiej Telefonii Cyfrowej).

TOMASZ ŚWIDEREK

tomasz.swiderek@infor.pl