Dziś myAvon, wirtualny operator komórkowy stworzony przez Avon, producenta i dystrybutora kosmetyków, oficjalnie przedstawi swoją ofertę. Będzie działać, wykorzystując sieć PTK Centertel i oferować usługi przedpłacone przeznaczone przede wszystkim dla kobiet - konsultantek i klientek Avon.

myAvon nie będzie najtańszym operatorem na rynku. Minuta rozmowy do innych sieci, w tym stacjonarnych, ma kosztować 69 gr, rozmowa w sieci - 40 gr, SMS - 20 gr, a MMS - 45 gr. Karta SIM ma kosztować 3 zł. W mBank Mobile minuta rozmowy do wszystkich kosztuje 45 gr, a w Play od 24,5 gr do 49 gr.

Atutem myAvon mają być bonusy dla 200 tys. konsultantek i klientek firmy. Tych drugich jest kilka, a może nawet kilkanaście milionów.

Konta będzie można zasilać przez internet i w 15 centrach obsługi konsultantek Avon, a także wysyłając SMS przez telefon konsultantki. Konsultantki doładowując telefon za pośrednictwem SMS będą miały odroczoną o 21 dni płatność za doładowanie konta. Za każde doładowanie o wartości 5 zł konsultantka ma dostawać premię w postaci jednego avonka. Co ciekawe, avonki (1 za 10 zł doładowania) będzie dostawać także za doładowania klientek, które u niej choć raz zasiliły swoje konto. Gdy inna konsultantka zasili konto tej samej klientce, to ona będzie dostawała tzw. avonki za samodzielne doładowania dokonane przez klientkę.

Avonki konsultantka będzie mogła wykorzystać na zakup specjalnie przygotowanych towarów. Klientki myAvon, które doładują telefon u konsultantki, będą mogły taniej kupować wybrane produkty firmy.

WIRTUALNY OPERATOR KOMÓRKOWY (MVNO)

Wirtualny operator komórkowy świadczy usługi klientom pod własną marką, kupując hurtowo usługi od operatora posiadającego infrastrukturę (MNO). Jest kilka modeli działania MVNO. W najprostszym przypadku MVNO de facto sprzedaje usługę operatora z siecią, który na rzecz MVNO zajmuje się też obsługą klienta, rozliczeniami itp. Na tej zasadzie działa m.in. sieć mBank Mobile. Ten model wybrał również myAvon. Najbardziej zaawansowany MVNO ma własne centrale telefoniczne, własne systemy informatyczne, w tym billingowe, własną obsługę klienta i jedynie kupuje usługi od MNO, takie jak połączenia głosowe, SMS, MMS, a także usługi transmisji danych. Możliwe są pośrednie rozwiązania.

Tomasz Świderek

tomasz.swiderek@infor.pl