W czasie INFORum Szymon Glonek rozmawiał z Józefem Puzyną z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu o ekspansji zagranicznej polskich firm.

Zdaniem Puzyny, zainteresowanie polskich firm ekspansją zagraniczną wzrasta. Szczególnie widoczne jest to wśród firm rodzinnych, które są coraz bardziej otwarte na nowe rynki. Rozmówca wskazuje, że wiąże się to z wieloma wyzwaniami, poznaniem specyfiki rynku docelowego, dostosowaniem produktu lub usługi do potrzeb klientów zagranicznych, nawiązaniem kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi.

Aby pomóc firmom w przygotowaniu się do ekspansji zagranicznej, PAIH oferuje szereg usług m.in. doradztwo biznesowe, pomoc w znalezieniu partnera, udział w targach i misjach gospodarczych.

Puzyna uważa, że zmiana pokoleniowa w polskich firmach rodzinnych może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania ekspansją zagraniczną.

Nowe pokolenie menadżerów, które jest lepiej wykształcone i zna języki obce, jest bardziej otwarte na nowe wyzwania.