Część klientów Pekao przejętych od Banku BPH od poniedziałku ma zmieniony sposób logowania do swoich kont przez internet. To początek procesu fuzji operacyjnej, czyli przełączania rachunków klientów na platformę informatyczną Pekao.

W miniony weekend kilkadziesiąt tysięcy rachunków należących do byłych klientów Banku BPH zostało przeniesionych na platformę informatyczną Pekao. Od poniedziałku logują się oni wyłącznie poprzez stronę internetową Pekao.

- Klienci otrzymali nowe identyfikatory (loginy), hasła i kody pocztą w odrębnych przesyłkach - wyjaśnia Tatiana Frentzel-Kuwak z Pekao.

Z sygnałów napływających do GP wynika, że nie wszyscy klienci zostali na czas poinformowani o zmianie haseł i sposobu logowania.

- Po zalogowaniu do konta Sezam okazało się, że nie mam dostępu do swojego rachunku. Ponoć mój oddział został podłączony do sieci Pekao i jestem teraz szczęśliwym użytkownikiem Pekao24, z tym że nie zostałem poinformany, jak mam się zalogować do nowego systemu, i straciłem dostęp do swoich pieniędzy - żali się jeden z klientów.

Hasła do kont dla małych i średnich przedsiębiorstw pozostają bez zmian, jeśli wszystkie ich produkty były w oddziale, który został przeniesiony na platformę informatyczną.

Jeśli produkty były przypisane do różnych oddziałów, klientowi musi zostać wydany nowy klucz elektroniczny do autoryzacji zleceń.

Klientów detalicznych Pekao, przejętych z Banku BPH, czeka jeszcze jedna duża operacja. Chodzi o wymianę kart kredytowych, które były wydawane jeszcze przed fuzją. Podobnie jak w przypadku debetowych, nowe karty kredytowe i osobno PIN-kody są wysyłane pocztą.

Bank kończy wysyłkę kart kredytowych. Klientom, których oddziały są przełączane do systemu informatycznego Pekao, stare karty kredytowe przestają działać tydzień przed przeniesieniem na nową platformę, ale najdalej 2 marca wszystkie zostaną zablokowane. Nawet w wyjątkowych przypadkach, np. gdy nowa karta nie dotrze na czas, nie będzie możliwe czasowe odblokowanie starej.

1,2 mln klientów detalicznych byłego Banku BPH przejął Pekao

MONIKA KRZEŚNIAK

monika.krzesniak@infor.pl