Karty płatnicze klientów, którzy zostali przejęci przez Pekao z Banku BPH, przestają działać. Nawet wtedy, gdy nowe nie zostały jeszcze aktywowane.

Bank Pekao przenosi byłych klientów Banku BPH na swoją platformę informatyczną. Cały proces powinien zakończyć się w maju. Z naszych informacji wynika, że na razie został przepięty na platformę jeden warszawski oddział. W najbliższy weekend ma zostać przełączonych kolejnych 16 oddziałów. Bank Pekao poinformował jedynie, że do tej pory migracji poddano około 1 tys. rachunków.
Od planowanego terminu przeniesienia rachunku na platformę Pekao zależy to, jak długo będą działały dotychczasowe karty płatnicze, wydane jeszcze przez Bank BPH.
- Proces produkcji oraz dystrybucji kart debetowych został już zakończony. Wysłaliśmy ich niemal milion. Obecnie karty te są na bieżąco aktywowane przez klientów. O dacie dezaktywacji starych kart BPH poinformowaliśmy naszych klientów w specjalnej korespondencji migracyjnej. Karty przestaną działać na tydzień przed datą migracji klienta - wyjaśnia Tatiana Kuwak-Frentzel z Pekao.
Dodaje, że każdy klient otrzymuje informację o dacie migracji i nowym numerze rachunku na ok. 21 dni przed tym wydarzeniem.
Problem w tym, że zdarzają się przypadki, gdy ktoś nie dostał jeszcze nowej karty, a stara straciła ważność. Sygnały o takich przypadkach docierają do redakcji GP. Wówczas za pośrednictwem infolinii lub w oddziale można aktywować starą kartę i jednocześnie złożyć wniosek o wydanie nowej. Przedstawiciele banku zapewniają, że w takiej sytuacji klient dostanie kartę w trybie ekspresowym, nawet w ciągu trzech dni.
Obecnie trwa dystrybucja kart kredytowych. Sposób aktywacji będzie podobny, ale w odróżnieniu od debetówek nawet w wyjątkowych przypadkach nie będzie możliwe wznowienie, czyli aktywowanie starej (dotychczasowej) karty, która przestanie działać.
Kolejna zmiana, z którą muszą uporać się klienci, to zmiana numerów rachunku bankowego.
Na razie nowe numery otrzymali już wszyscy klienci korzystający z usług maklerskich Domu Maklerskiego Banku Pekao.
- Aktualnie numery rachunków są nadawane klientom integrowanych oddziałów sukcesywnie, zgodnie z kalendarzem migracji - dodaje Tatiana Kuwak-Frentzel.
MONIKA KRZEŚNIAK
Zmiany po fuzji Pekao i banku BPH / DGP