Przesłanie paliwa do zbiorników będzie trwało 36 godzin. Dla prezydenta Świnoujścia Janusza Żmurkiewicza wpłynięcie pierwszego metanowca to historyczny moment. "Wielka radość i cieszę się, że takiego inwestora mamy w Świnoujściu, bo jest to bardzo poważny inwestor, który realizuje zobowiązania, które podjał kilka lat temu"- mówił.
Kolejny transport techniczny skroplonego gazu dotrze do Świnoujścia w lutym 2016 roku. Początek komercyjnej eksploatacji terminalu LNG zaplanowano na połowę przyszłego roku.
Gazoport to największa instalacja regazyfikacyjna w basenie Morza Bałtyckiego. Rocznie terminal będzie mógł przyjąć 5 miliardów metrów sześciennych gazu rocznie.
Świnoujski terminal LNG miał być pierwotnie otwarty w czerwcu 2014 roku. Przyczyną opóźnień była fala bankructw polskich firm budowlanych w 2012 roku.
Inwestycja kosztowała 3 miliardy złotych. Budowa falochronu pochłonęła kolejny miliard złotych, a ponad pół miliarda kosztował gazociąg prowadzący ze Świnoujścia w głąb Polski.