YouTuberzy, którzy stworzyli z dzieci bezrozumnych zombie. Hejt sposobem na biznes

autor: Mira Suchodolska06.11.2015, 10:30; Aktualizacja: 06.11.2015, 11:30
internet, dziecko

Jest grupa vlogerów lub, jak kto woli, youtuberów, którzy z agresji, hejtu oraz sadyzmu i wulgaryzmów uczynili sobie sposób na życie. Dostatnie życie.źródło: ShutterStock

Władcy absolutni trzymający rząd dusz dzieciaków i bezwzględni dowódcy żelazną ręką powodujący ruchami armii złożonych z bezrozumnych zombi. Idole narzucający małoletnim fanom sposób zachowania i styl. Autorytety decydujące o tym, co dobre, co złe. I co się liczy w życiu. Vlogerzy, współcześni władcy much

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (285)

  • Marcel Kamiński(2015-11-06 11:19) Zgłoś naruszenie 00

    Wyciągacie na zewnątrz kłamstwa ponieważ jeżeli raper stworzy utwór o np.Alkoholu, narkotykach itd. to nie oznacza że robi to dla 10 latków ale to też nie oznacza że nie ma szans że tego nie usłyszy/zobaczy.
    Wy piszecie o manipulacji aby zarobić pieniądze a w tym artykule też są reklamy i ludzie je zobaczą dla tego bo czytają te wypociny które pisze osoba która nie zna się na tym co pisze bo myślą że nie wiem Świat jest w niebezpieczeństwie bo w samym artykule używa się słów "egzekucja" i "manipulacja"



    P.S:Żałosna próba nie pozdrawiam.

    Odpowiedz
  • Yuuki(2015-11-06 11:19) Zgłoś naruszenie 00

    co za głupota.
    Kto to pisał? Przypomnę słowa gimpera "Tworzę kontent dla osób 16+)
    To rodzice dzieciom pozwalają oglądać ludzi, którzy tworzą filmy nie odpowiednie dla nich.
    Ale banda profesorów wie lepiej. To wszystko ich wina! Spalmy ich! Dzieci powinny chodzić tylko chodzić do kościoła i jedyną dla nich rozrywką powinno być czytanie biblii!
    To rodzice nie mają żadnej kontroli. nie interesują się co robi ich dziecko w internecie. to nie wina Youtuberów, którzy Twoją taki kontent jak nie inni - to wina właśnie tych rodziców. Można zobaczyć wielu innych różnych youtuberów, którzy Tworza kontent własnie dla młodszych słuchaczy -> Np. taki mandzio gdzie raczej nie używa wulgaryzmów a gry, które nagrywa to najczęściej gry dla dzieci.
    Czy wiele wiele innych przykładów. Ale najłatwiej jest się przyczepic do kogoś i zwalić winę na tego kogoś.

    Odpowiedz
  • Regis(2015-11-06 12:29) Zgłoś naruszenie 00

    Usprawiedliwianie niektórych youtuberów to jak usprawiedliwianie tabloidów :) "Oj, przecież gdyby ludzie nie chcieli takich treści, to nikt by ich nie produkuwał!".

    Brednie. Na twórcach zawartości ogólnodostępnej leży pewna odpowiedzialność. Nieważne czy to Fakt, Super Express czy jakiś YouTuber. Twórcy wszelkich treści chamskich i zwyczajnie niesmacznych dobrze wiedzą kto jest ich głównym odbiorcą. Serio. Gimper może sobie mówić, że "tworzy content" dla osób 16+, ale doskonale wie i ma wgląd w statystyki kto go głównie ogląda :)

    Tak, tak, dobrzy jutuberzy udzielają się charytatywnie, blablabla. Co nie zmienia faktu, że doskonale wiedzą co najlepiej działa na dzieci (czytaj: wrzeszczenie przed ekranem, nadmierne i sztuczne przeklinanie, naśmiewanie się z innych) i na to właśnie kładą nacisk, oczywiście wmawiając wszystkim, że "tacy są" i tak się zachowują na co dzień.

    Odpowiedz
  • taki jeden(2015-11-06 13:26) Zgłoś naruszenie 00

    O tym, jak wielki jest to problem świadczą 3 wcześniejsze komentarze. Trzeba umieć się posługiwać każdym narzędziem, obojętnie czy to widelec, samochód czy YT. I mieć do niego dystans. Inaczej żyje się w bajce, z której kiedyś trzeba będzie się obudzić.

    Odpowiedz
  • logro(2015-11-06 13:27) Zgłoś naruszenie 00

    A o akcjach charytatywnych, wpłacaniu pieniędzy na chorego Wojtka, o vlogach youtuberów które niosą jakiś przekaz i namawiają do dążenia do swoich marzeń.
    Wszyscy o tym zapomnieli, osoba piszącą ten artykuł jest gorszą osobą od pedofila czy jakiegokolwiek innego zabójcy.

    Odpowiedz
  • TheRaq(2015-11-06 13:37) Zgłoś naruszenie 00

    Ciekawe, czy pan Adrix, piszący o "wspaniałomyślności" youtuberów takich, jak Isamu czy Nitro (czyli bodaj najniższy poziom contentu jaki można w topce polskiego youtube'a znaleźć) ma jakiś udział w zyskach tychże youtuberów, czy jest jednym z setek tysięcy "zombie", którym można wmówić WSZYSTKO, a oni specjalnie własnego rozumu nie użyją (może go nie posiadają?) i bezkrytycznie wszystko przyjmą i uznają za fakt.

    Idąc takim tokiem rozumowania - Hitler pewnie też kiedyś komuś pomógł, a jednak ciężko uznać go za dobroczyńcę, czy nawet przyzwoitego człowieka :)

    Sam jestem jeszcze młody, mam 22 lata, dużo czasu spędzam w internecie z racji zamiłowania do e-sportu, a i na youtube spędzam w wolnych chwilach trochę czasu. Czasem aż ciężko mi uwierzyć, że osoby, które wypowiadają się pod postami/filmami/materiałami dużych youtuberów to faktycznie istoty myślące i zastanawia mnie wręcz, jak oni funkcjonują na co dzień mając tak upośledzone postrzeganie świata. Straszne i smutne jednocześnie.

    Pozostaje jedynie współczuć tym poważnym, sensownym, zabawnym (faktycznie zabawnym, a nie tylko śmiesznym) youtuberom, którzy robią nierzadko kawał dobrej roboty, a część odbiorców to takie "zezwierzęcone" dzieci (a czasem co jest chyba jeszcze gorsze - już wiekowo dorośli ludzie, zachowujący się jak 12-letnie dzieciaki).

    Odpowiedz
  • hlehle(2015-11-06 13:42) Zgłoś naruszenie 00

    Je**ć artykuł. Jak? Soł MACZ

    Odpowiedz
  • Kacper G(2015-11-06 14:03) Zgłoś naruszenie 00

    Mam 16 lat i w pełni zgadzam się z autorem tego artykułu powinno się przestrzec rodziców przed naśladowaniem jakiś popularnych idiotów, w gimnazjum spotkałem się z bardzo dużą ilością naśladowania takich ludzi wg mnie to jest przykre

    Odpowiedz
  • A tak pisze(2015-11-06 14:04) Zgłoś naruszenie 10

    Zabawnie sie czyta obroncow chamstwa.

    Coz, spoleczenstwo ciezko pracowalo, zeby ich dzieci uznawaly brak kultury za ceche pozytywna.

    Odpowiedz
  • Raku(2015-11-06 14:22) Zgłoś naruszenie 00

    Jakie bzdury... Pozdrawiam autora tego artykułu. Mam mnóstwo, ale to mnóstwo zastrzeżeń, ale wolałabym w twarz powiedzieć wszystko redagującemu :) np. pan/pani pomijał filmy w których gimper poucza ludzi o tolerancji, mówił, że rozmawiał z rodzicami dzieci, że powinni kontrolować to co dzieci oglądają w internecie, bo jego kanał jest skierowany do osób starszych. Wszystkie akcje charytatywne, które Gimper zorganizował... Nie powinno się pisać artykułu o czymś o czym się nie ma pojęcia. Nie pozdrawiam. :)

    Odpowiedz
  • oO)(2015-11-06 14:23) Zgłoś naruszenie 00

    New World Order

    Odpowiedz
  • xDDDDDDDDD(2015-11-06 14:26) Zgłoś naruszenie 00

    xDDDDDDD

    Odpowiedz
  • Przemysław(2015-11-06 14:30) Zgłoś naruszenie 00

    Dlaczego rodzice nie biorą odpowiedzialności za dzieci? Dlaczego dziewięcioletni syn "Pana Marcina" ma w ogóle dostęp do takich materiałów? Odpowiedź jest prosta - rodzice zrzucają odpowiedzialność za wychowanie dzieci na szkołę państwo. Niech rodzice zaczną kontrolować co ich pociechy robią w wolnych chwilach. To nie jest wina "takich czasów", że teraz to internet i komputery. Dziewięcioletnie dziecko powinno spędzać czas na zewnątrz, a nie wpatrzone w komputer. Ale co tam. Łatwiej jest przecież posadzić dziecko przed komputerem (przecież krzywdy sobie nie zrobi) a jak nauczy się czegoś, czego nie powinno to od razu zwalić winę na osoby rozpoznawalne w sieci (bo przecież ja nic nie zrobiłam/-łem złego). Więc następnym razem, zanim taki rodzic poleci do telewizji, gazety, radia mówią, że internet to zło, niech spojrzy na siebie i oceni, czy dobrze wychowuje swoje dziecko.

    Odpowiedz
  • Nie zgadzam się z tym artykułem.(2015-11-06 14:39) Zgłoś naruszenie 00

    Przez cały artykuł widzę narzekanie jak to źle, że ośmio/dziesięciolatki oglądają taki content, używają takich słów. Pragnę zauważyć, że sami youtuberzy uważają, że w takim wieku nie powinno się oglądać ich wytworów tym bardziej szerzyć je wsród kolegów. Ale filmy ich są publiczne. Tak jak wiele razy wspomniany w artykule Gimper powiedział "To nie nasza wina kto ogląda nasze filmy. To tak jak młodzi ludzie oglądają filmy erotyczne, które nie są dla nich przeznaczone. Obwiniacie za to twórców tych filmów? Nie. Właśnie. To rodzice powinni pilnować dzieci, my nie robimy tego dla nich i często o tym wspominamy."

    Odpowiedz
  • .(2015-11-06 15:07) Zgłoś naruszenie 00

    Ok dobrze rozumiem, że youtuberzy przeklinaja w swoich filmach ale jak powiedział jeden z nich: filmy tej treści nie są przeznaczone dla dzieci poniżej 16 roku życia bo ich nie rozumieją wiec dlaczego rodzice nie dopilnuja żeby ich dziecko takiego czegoś nie oglądało. Dziwię się tym rodzicom najpierw nie pilnują swoich dzieci co robią w sieci a potem mają pretensje do ludzi którzy robią to co lubią. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • MasterMilk(2015-11-06 15:08) Zgłoś naruszenie 1121

    "Gimpera, popularnego vlogera" Gimper jest graczem. Nie nagrywa vlogów (lub rzadko), tylko gry."...wrzuconego na stronę grupy usuwa jej członków, pokazując ich profile, zdjęcia, imiona i nazwiska – ofiary można zidentyfikować." Zacznijmy od tego, że autor tego artykułu obejrzał jeden odcinek tej "egzekucji" co tak naprawdę nazywa się "Overwatchem" czyli "Nadzorem". Należy zauważyć, że po obejrzeniu tych 20 odc. zauważamy, że statystycznie w 50% są to boty (wirtualne roboty). Tylko 10% kont są prawdziwe (dłużej niż rok posiadania, niektórzy zakładają "fake konta", nie wiem czemu). "Propagowanie nazizmu – jest. Seksualne scenki polegające na symulowaniu seksu oralnego – ale jaja. Udawanie gwałtów – niezła beka. Ucinanie języka dziewczynie, żeby nie mogła zgłosić przemocy seksualnej – zaśmiewamy się. Namawianie dzieci do gier hazardowych – proszę bardzo. Szerzenie nienawiści religijnej, pokazywanie aktów sodomii w wykonaniu papieża – jak najbardziej. I jeszcze raz przypomnę – głównymi odbiorcami tych treści nie są dorosłe osoby. To dzieci i młodzież. Od 8 do 18 lat, a często i młodsze osobniki." Proszę mi podać jeden film, który ma więcej niż 20 wyświetleń i ludzie przyjeli go pozytywnie.

    Odpowiedz
  • samolot(2015-11-06 15:12) Zgłoś naruszenie 00

    Co za bieda umysłowa pisała ten artykuł , moim stworzony został dla ludzi starszych którzy w grach komputerowych i w internecie widzą tylko ludzi uzależnionych , a jeśli o dzieci chodzi to widzów się nie wybiera . Szkoda mi czasu na tak niedokształconych ludzi pod względem nie pisania tylko wypowiadania się na temat o którym nie mam się pojęcia , taka rada na przyszłość

    Odpowiedz
  • ISAMUXPOMPA(2015-11-06 15:31) Zgłoś naruszenie 00

    WEŹ SIE ***** LECZ XD

    Odpowiedz
  • TęczofyHejter(2015-11-06 15:38) Zgłoś naruszenie 5545

    Akurat Gimper w wielu odcinkach powtarza że filmiki isamu,nitro i jego powinny oglądać widzowie +16. trzeba troche pooglądać aby się wypowiadać... zresztą, czy ich kontent filmów jest dla dzieci ?

    Odpowiedz
  • zbir(2015-11-06 15:40) Zgłoś naruszenie 7781

    Autor tych wypocin nie ma najmniejszego pojęcia na temat zjawisk które opisuje. Tanie moralizatorstwo i niczym nieskepowana ignoracja wylały mi się szerokim strumieniem z ekranu. I kto to teraz posprzata ja się grzecznie pytam?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane