Branża call center w niepewności. Telefon z pytaniem o zgodę łamie prawo?

autor: Sławomir Wikariak02.11.2015, 07:29; Aktualizacja: 02.11.2015, 21:26
Call center

Od ponad 10 miesięcy przepisy zabraniają telefonowania w calach marketingowych bez uzyskania wcześniejszej zgody odbiorcy.źródło: ShutterStock

UKE wraz z UOKiK jeszcze raz przeanalizują, czy sam telefon z pytaniem o zgodę na przekaz marketingowy łamie prawo. Wielu prawników jest bowiem odmiennego zdania.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (2)

  • Prywatny(2015-11-02 23:54) Zgłoś naruszenie 00

    Błędem jest chyba wrzucanie wszystkich do jednego worka. Co innego kontakt firmy z firmą, która podaje nr telefonu do publicznej wiadomości a co innego kontakt formy z osobą prywatną z prywatnym nr telefonu. Po drugie, o ile marketing emailem można przeżyć, to najbardziej irytujące są te telefony. Powinno się to zróżnicować.

    Odpowiedz
  • zbufy(2015-11-02 08:23) Zgłoś naruszenie 10

    Jestem małym przedsiębiorcą, dostaję takich telefonów kilkanaście dziennie, w tym także powtarzają się od podmiotów, ktorym wyraźnie wskazalem, że nie życzę sobie dalszych telefonów, oczywiście nie mają zgody , korzystają z danych ze strony. Zawsze tylko z pytaniem o zgodę, tylko w tej sytuacji czasem wręcz nie mogę prowadzić działalności. W którą stronę ma pójść interpretacja?
    Dostając niezamawianego emaila mam narzędzia by go nawet nie zobaczyć, przy telefonie już nie. By było ciekawiej, numery są komórkowe, pewnie prepaid, czyli w razie czego każdy zaprzeczy. Nagrywać?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane