Wymiar sukcesu będzie można ocenić dopiero za jakiś czas. Składać się na niego będą nowe relacje biznesowe i zagraniczna współpraca polskich podmiotów - podkreśla prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak. Jak wylicza, przez różne wydarzenia gospodarcze związane z Polską wokół Expo i na terenie całych Włoch przewinęło się kilkuset inwestorów z całego świata. Liczy, że ta liczba jeszcze wzrośnie, ponieważ światowej wystawie towarzyszyć będą jeszcze wydarzenia towarzyszące - w Rzymie i Mediolanie.
Choć Expo kojarzone jest z globalnym biznesem i wielkimi markami, znalazło się tu również miejsce dla przedsiębiorców lokalnych. Przez pół roku w stolicy Lombardii gościli również przedstawiciele samorządowych władz i biznesu - dodaje prezes PARP. Jej zdaniem udało się umiejętnie zaprezentować walory wielu regionów. Efektem były konkretne spotkania, targowa współpraca i negocjacje biznesowe. Lublińska-Kasprzak liczy także na wzrost zainteresowania wypoczynkiem w Polsce wśród obywateli Unii i innych.
Polski pawilon na podczas wystawy Expo odwiedziło ponad półtora miliona osób.