Pracownicy PZU stworzyli organizację pasjonatów, którzy chcą swoje hobby dzielić ze współpracownikami. Jest to wewnętrzna inicjatywa, dlatego uczestnicy decydują jakie dyscypliny sportowe wchodzą w jej skład oraz w jaki sposób realizują zamierzone cele.

Stowarzyszenie działa od 1 stycznia 2014 roku. Początkowo liczyło 397 członków. Po roku, ich liczba wzrosła do 599. Obecnie w przedsięwzięciu aktywnie działa 775 pracowników z całej Polski. Ich zainteresowania oscylują wokół 11 sekcji.

Uwzględniają one preferencje pracowników zawarte w przeprowadzonej ankiecie. W taki sposób powstały m. in. sekcje: biegowa, narciarska, rowerowa, squashowa, siatkarska, piłkarska, koszykarska, siłowa, tenisa stołowego, triathlonowa oraz żeglarska.

Najliczniejszy, zgodnie z obecnymi trendami, jest dział biegowy. Jego przedstawiciele wzięli udział w ponad 70 imprezach masowych np. PZU Maratonie Warszawskim czy PZU Cracovia Półmaratonie Królewskim. W sumie firma zarejestrowała ponad 1500 startów indywidualnych oraz wiele nagród i wyróżnień np. 1. miejsce w nieformalnej klasyfikacji firm ubezpieczeniowych w PZU Półmaratonie Warszawskim.

Dodatkowo organizowane są Mistrzostwa PZU przy imprezach, w których ubezpieczyciel jest sponsorem tytularnym. Stowarzyszenie organizuje wspólne regularne treningi, w Warszawie, Krakowie, Gdańsku czy Wrocławiu.

Inwestycja w tężyznę fizyczną pracowników i szerzenie zamiłowania do sportu to nie jedyne cele realizowane przez PZU Sport Team. Inicjatywa jest przykładem koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu.

- Odpowiedzialny biznes to sposób zarządzania wymagający strategicznego i długofalowego spojrzenia na wszystkich interesariuszy firmy, w tym oczywiście pracowników. Zgodnie z jego kanonami jednym z pięciu kluczowych obszarów CSR jest miejsce pracy, a w ramach tego obszaru odpowiedzialność wobec pracowników i kształtowanie partnerskich relacji z nimi – wyjaśnia Piotr Glen, dyrektor ds. zaangażowań społecznych w PZU.

Jego zdaniem, stworzenie PZU Sport Team jest wyrazem takiego podejścia do zagadnienia CSR.

- Możliwość realizowania przez pracowników ich sportowych pasji było odpowiedzią na ich oczekiwania. Niewątpliwie, dla członków stowarzyszenia PZU Sport Team miejsce pracy stało się bardziej przyjazne. Motywacja pracowników zaangażowanych w działalność stowarzyszenia jest bardzo wysoka – wylicza.

Słuszność działań firmy potwierdzają: niewątpliwy rozwój Stowarzyszenia na przełomie ostatnich lat, a także zainteresowanie, jakim cieszy się wśród pracowników. Efekty są spójne z kluczowym wizerunkowym obszarem realizowanym od kilku lat w PZU - promocją zdrowego i aktywnego stylu życia.

- Pracownicy PZU, członkowie PZU Sport Team, bardzo aktywnie uczestniczą w licznych wydarzeniach z tego obszaru, w które zaangażowane jest PZU – zapewnia Piotr Glen.

Partnerem działu CSR jest PZU.