statystyki

Fałszywy wnuczek zamiast do staruszek dzwoni do prezesów

autor: Aleksandra Krawczyk13.10.2015, 18:00
O oszustwie należy również natychmiast zawiadomić policję, która powinna podjąć współpracę z bankiem.

O oszustwie należy również natychmiast zawiadomić policję, która powinna podjąć współpracę z bankiem.źródło: Inne

Na Zachodzie coraz więcej firm pada ofiarą oszustw przypominających popularną w Polsce metodę „na wnuczka”. Zagrożenie okazuje się realne także dla naszych firm, a i prokuraturom problem jest nieobcy.

Znana w Polsce metoda wyłudzeń na wnuczka okazuje się mieć na Zachodzie swoje korporacyjne oblicze. Zwykle scenariusz jest podobny: fałszywy prezes spółki przesyła pracownikowi upoważnionemu do dokonywania transakcji finansowych e-mail z poleceniem przelewu pokaźnej kwoty. Wiadomość wychodzi z prawidłowego adresu, ewentualnie do złudzenia przypomina e-mail wysłany ze służbowej skrzynki prezesa. Wszystko dzieje się szybko i w tajemnicy. Na koniec okazuje się zaś, że pracownik padł ofiarą oszustwa, a firma poniosła stratę.

W ten sposób tylko we Francji oszukano w 2013 r. 350 przedsiębiorstw. W 2014 r. było ich już ponad 500. Łączne straty z tego tytułu w Stanach Zjednoczonych wyniosły z kolei w okresie od października 2013 r. do grudnia 2014 r. ponad 179 mln dolarów.


Pozostało 83% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane