Tar Heel Capital wyłoży 3,8 mln zł za 35 proc. udziałów w serwisie Fru.pl, założonym przez Michała Wrodarczyka i Jarosława Adamskiego. Fundusz wycenił ich serwis na około 11 mln zł. Wartość transakcji plasuje ją wśród największych inwestycji venture capital na polskim rynku e-commerce.
Fru.pl sprzedaje przez internet bilety lotnicze, miejsca noclegowe w hotelach oraz pozwala wypożyczać samochody. W ciągu trzech miesięcy od startu liczba wyszukiwań wzrosła do 141 tys. Pieniądze ze sprzedaży udziałów przeznaczy na rozwój podobnych serwisów w innych krajach środkowej Europy. W kwietniu 2007 r. uruchomił odpowiednik Fru.pl w Rumunii pod nazwą Vola.ro. Wkrótce to samo zrobi na rynku rosyjskim i ukraińskim.
- W rynku rezerwacji lotniczych i hotelowych on-line w naszej części Europy tkwi niezwykły potencjał - uważa Grzegorz Bielowicki, partner zarządzający Tar Heel Capital.
To kolejny fundusz, który włożył pieniądze w spółkę z rynku e-rezerwacji i liczy na jego szybki wzrost. Według szacunków branży nawet 7 proc. klientów kupiło w 2007 roku przez internet bilety lotnicze, a wydatki klientów będą się zwiększać o co najmniej 30 proc. rocznie.
Firmy z branży szacują, że dziś rynek wszystkich e-rezer- wacji wart jest około 2 mld zł. O pieniądze te walczy ze sobą wiele samodzielnych serwisów z ofertami. Wśród nich są notowane na giełdzie Travelplanet.pl (jego 41-proc. udziałowcem jest też fundusz private equity MCI Management), easygo.pl oraz spółka Netmedia, grupująca m.in. takie serwisy jak Hotele.pl. Spółka weszła właśnie w kolejny segment rynku - sprzedaż biletów lotniczych - uruchamiając nowy serwis Rezerwacje.pl.
MICHAŁ FURA