Sztandarowym programem Pulsu mają być informacje. Według informacji GP, stacja podjęła już decyzję co do nazwy i czasu nadawania.
Program pójdzie na bezpośrednie starcie przede wszystkim z Wiadomościami. Podobnie jak nadawca publiczny, program TV Puls zaczynać się będzie o godzinie 19.30. Nadawca bardzo chciałby zdążyć na wybory, ale bardziej realny termin startu to przełom października i listopada.
- Przygotowania do jesiennego startu są intensywne - zapewnia Dariusz Dąbski, udziałowiec i przewodniczący rady nadzorczej Telewizji Puls.
Stacja kontrolowana jest przez zakon franciszkanów, ale od kilku miesięcy 35 proc. udziałów ma do News Corp., należącej do medialnego magnata Ruperta Murdocha. Jego przedstawiciel Farrell Meisel jest prezesem stacji.
Stacja, która nadaje już kilka lat, cały czas przygotowuje się do nowej walki o widza. Wkrótce będzie wyposażona w sprzęt, na jakim pracują inne telewizje z grupy Ruperta Murdocha. Cały czas kompletuje też zespół. Kilka miesięcy trwały poszukiwania dyrektora biura reklamy. Najpierw stacja szukała samodzielnie, potem wynajęła agencję head hunterską.
Reklamy w telewizji Puls cały czas sprzedaje spółka PM, czyli biuro reklamy Polsatu.
- Na razie korzystamy z usług firmy PM, ale docelowo będziemy budować własne biuro sprzedaży reklam - mówi Dariusz Dąbski.
Twierdzi, że przygotowania do jesiennej rywalizacji o widza są intensywne. Stacja zatrudnia już około 100 osób, ale docelowo do końca roku ma ich być około 300. Kierownictwo stacji negocjuje obecnie umowy z producentami, którzy będą przygotowywać program stacji. Jak podał wczorajszy Presserwis, polską wersją teleturnieju Are You Smarter Than a 5th Grader produkować będzie firma Mastiff Media Polska. W telewizji Fox, która go pokazuje, cieszy się dużą oglądalnością. Kolejnym programem ma być też teleturniej z elementami talk-show, który produkować ma spółka Euromedia TV. Zdaniem ekspertów, Puls będzie walczył głównie programami rozrywkowymi, filmami i serialami, w tym produkcjami polskimi. W tej sposób może próbować odebrać widzów TVN, który kieruje swój program do widzów z większych miast. Problemem stacji jest jednak mały zasięg. Na razie sygnał TV Puls dociera za pośrednictwem nadajników naziemnych zaledwie do 16 proc. polskich domów. Stacja wystąpiła już do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o jego poszerzenie, dzięki czemu może on być co najmniej dwa razy większy.
Rozważana jest też zmiana nazwy stacji, ale nie podjęto decyzji w tej sprawie.
MICHAŁ FURA
Nowy program informacyjny Telewizji Puls, w której mniejszościowym udziałowcem jest News Corp. Ruperta Murdocha, będzie konkurował głównie z Wiadomościami TVP. / DGP