Opóźnia się start kanału biznesowego TVN. Dziś ruszyła jego produkcja, ale nie emisja. Powód - brak koncesji. Otrzyma ją najwcześniej z końcem sierpnia. Na jego szczęście przesunąć się może także debiut kanału biznesowego Polsatu.
Co najmniej do końca sierpnia widzowie poczekają na start kanału TVN CNBC Biznes. Dziś ruszyła bowiem tylko produkcja programu - zmienione programy ekonomiczne (np. wieczorne wydanie Bilansu) będzie można obejrzeć jedynie w TVN 24, ale jeszcze bez logo CNBC. Powód? Kanał nie ma jeszcze koncesji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Najbliższe posiedzenia, na którym KRRiT może ją przyznać, planowane jest na 28 lub 29 sierpnia.
- Możemy rozpocząć nadawanie kanału TVN CNBC Biznes w każdej chwili. Jesteśmy gotowi zarówno od strony organizacyjnej i technicznej, jak i pod względem zapewnienia jego dystrybucji. Poszanowanie prawa wymaga jednak, abyśmy zaczekali do momentu wydania formalnego dokumentu koncesji przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji - mówi Olgierd Dobrzyński, członek zarządu Grupy TVN odpowiedzialny za rozwój biznesu.
Opóźnienie też w Polsacie
TVN uda się być może wystartować wcześniej niż odmienionemu TV Biznes, należący do Polsatu. Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Polsatu, przyznał w rozmowie z GP, że planowany na wrzesień start kanału po całkowitych zmianach może się przesunąć.
- Prace trwają intensywnie. Ale jesteśmy w trakcie zakupów potrzebnego, nowoczesnego sprzętu, a to trwa. Wychodzimy jednak z założenia, że zanim wystartujemy, wszystko musi być zapięte na ostatni guzik - dodał.
TVN zapowiadał, że dotrze do 2,5 mln widzów. Jak przyznaje nadawca, na razie podpisał umowę na dystrybucję kanału z platformą N (ten sam właściciel Grupa ITI), drugą na rynku platformą cyfrową Cyfrą+ oraz Multimediami, trzecim do wielkości operatorem kablowym. Nie wiadomo, czy program weźmie Cyfrowy Polsat oraz kiedy kanał będą mogli oglądać klienci takich operatorów jak UPC Polska, Vectra i Grupa Aster. Rozmowy z nimi trwają, ale nie będą proste.
- Jesteśmy zainteresowani kanałem, ale o miejsce w ofercie analogowej nie jest łatwo, nie ma natomiast tego problemu w ofercie cyfrowej - mówi Janusz Arciszewski, prezes Grupy Aster.
- Podczas trwających rozmów zostaną określone warunki współpracy. Nie sposób jednak nie brać pod uwagę pojemności sieci, która jest ograniczona - mówi Dorota Zawadzka, rzecznik prasowy UPC Polska.
Na początek mała oglądalność
Karol Smoląg, rzecznik prasowy Grupy TVN, uspokaja.
- Prowadzimy bardzo zaawansowane rozmowy z dużymi operatorami kablowymi, i wierzymy, że niebawem zakończą się sukcesem.
TV Biznes w I półroczu oglądało średnio na minutę 1164 osób, wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Daje to stacji 0,03 proc. udziału w całej widowni. Dla porównania wynik TVN 24 w tej grupie w drugim kwartale wyniósł 2,7 proc. Czy TVN Biznes wygra z konkurentem?
- Myślę, że kanał TVN Biznes może liczyć na niewiele większą widownię niż jego konkurent z Polsatu. Razem nie będą pewnie miały więcej niż 1 proc. udziału w całej widowni. Ale długookresowo to bardzo dobre inwestycje - mówi Piotr Piętka, dyrektor w domu mediowym Starcom MediaVest Group.
50 osób pracuje obecnie w redakcji TVN CNBC Biznes
MICHAŁ FURA
Dalszy ciąg materiału pod wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama