Co najmniej do końca sierpnia widzowie poczekają na start kanału TVN CNBC Biznes. Dziś ruszyła bowiem tylko produkcja programu - zmienione programy ekonomiczne (np. wieczorne wydanie Bilansu) będzie można obejrzeć jedynie w TVN 24, ale jeszcze bez logo CNBC. Powód? Kanał nie ma jeszcze koncesji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Najbliższe posiedzenia, na którym KRRiT może ją przyznać, planowane jest na 28 lub 29 sierpnia.
- Możemy rozpocząć nadawanie kanału TVN CNBC Biznes w każdej chwili. Jesteśmy gotowi zarówno od strony organizacyjnej i technicznej, jak i pod względem zapewnienia jego dystrybucji. Poszanowanie prawa wymaga jednak, abyśmy zaczekali do momentu wydania formalnego dokumentu koncesji przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji - mówi Olgierd Dobrzyński, członek zarządu Grupy TVN odpowiedzialny za rozwój biznesu.
Opóźnienie też w Polsacie
TVN uda się być może wystartować wcześniej niż odmienionemu TV Biznes, należący do Polsatu. Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Polsatu, przyznał w rozmowie z GP, że planowany na wrzesień start kanału po całkowitych zmianach może się przesunąć.
- Prace trwają intensywnie. Ale jesteśmy w trakcie zakupów potrzebnego, nowoczesnego sprzętu, a to trwa. Wychodzimy jednak z założenia, że zanim wystartujemy, wszystko musi być zapięte na ostatni guzik - dodał.
TVN zapowiadał, że dotrze do 2,5 mln widzów. Jak przyznaje nadawca, na razie podpisał umowę na dystrybucję kanału z platformą N (ten sam właściciel Grupa ITI), drugą na rynku platformą cyfrową Cyfrą+ oraz Multimediami, trzecim do wielkości operatorem kablowym. Nie wiadomo, czy program weźmie Cyfrowy Polsat oraz kiedy kanał będą mogli oglądać klienci takich operatorów jak UPC Polska, Vectra i Grupa Aster. Rozmowy z nimi trwają, ale nie będą proste.
- Jesteśmy zainteresowani kanałem, ale o miejsce w ofercie analogowej nie jest łatwo, nie ma natomiast tego problemu w ofercie cyfrowej - mówi Janusz Arciszewski, prezes Grupy Aster.
- Podczas trwających rozmów zostaną określone warunki współpracy. Nie sposób jednak nie brać pod uwagę pojemności sieci, która jest ograniczona - mówi Dorota Zawadzka, rzecznik prasowy UPC Polska.
Na początek mała oglądalność
Karol Smoląg, rzecznik prasowy Grupy TVN, uspokaja.
- Prowadzimy bardzo zaawansowane rozmowy z dużymi operatorami kablowymi, i wierzymy, że niebawem zakończą się sukcesem.
TV Biznes w I półroczu oglądało średnio na minutę 1164 osób, wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Daje to stacji 0,03 proc. udziału w całej widowni. Dla porównania wynik TVN 24 w tej grupie w drugim kwartale wyniósł 2,7 proc. Czy TVN Biznes wygra z konkurentem?
- Myślę, że kanał TVN Biznes może liczyć na niewiele większą widownię niż jego konkurent z Polsatu. Razem nie będą pewnie miały więcej niż 1 proc. udziału w całej widowni. Ale długookresowo to bardzo dobre inwestycje - mówi Piotr Piętka, dyrektor w domu mediowym Starcom MediaVest Group.
50 osób pracuje obecnie w redakcji TVN CNBC Biznes
MICHAŁ FURA