Dynamika sprzedaży Gazety Prawnej była w kwietniu najwyższa wśród dzienników gospodarczych.

Sprzedaż Gazety Prawnej wyniosła w kwietniu 80,4 tys. egzemplarzy, co oznacza, że w stosunku do tego samego miesiąca roku ubiegłego była wyższa o 7,3 proc. - wynika z danych sprzedaży ogółem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. To najwięcej wśród dzienników stricte gospodarczych. Od początku roku średnia sprzedaż GP wyniosła także 80,4 tys. egzemplarzy (więcej o 2,5 proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego).
GP była jedną z trzech gazet, które w kwietniu zwiększyły sprzedaż. Wśród dzienników ogólnotematycznych swój wynik o 1 proc. (do 473,3 tys. egz.) poprawiła Gazeta Wyborcza, wśród dzienników specjalistycznych - o 31,6 proc. (do 12,3 tys. egz.) poprawił sprzedaż Parkiet.
Najwięcej stracił Dziennik, debiutant z kwietnia 2006 r. - w 2007 roku sprzedał w tym miesiącu 206,3 tys. egz., czyli mniej o 18,6 proc. Na drugim miejscu pod względem spadku sprzedaży jest Rzeczpospolita - spadła o 9,2 proc. (do 145,5 tys. egz.). O 5,3 proc. (do 196,8 tys. egz.) pogorszyła się sprzedaż Super Expressu, o 3,2 proc. (do 19,8 tys.) spadła Pulsowi Biznesu, a o 2,5 proc. (do 515,9 tys. egz.) Faktowi. Ten tabloid jest jednak nadal liderem sprzedaży prasy na polskim rynku prasy.
80,4 tys. wyniosła średnia sprzedaż GP w tym roku
MICHAŁ LASKOWSKI