Firmy dynamicznie zwiększają wydatki na reklamę w telewizjach. Z przygotowanych na zamówienie GP danych cennikowych AGB Nielsen Media Research, badającej rynek reklamy telewizyjnej, wynika, że do połowy kwietnia trzy największe telewizje w Polsce – TVP, TVN i Polsat – zwiększyły wpływy reklamowe o blisko 16 proc. w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego. Liderem jest TVP, która zebrała w sumie 666,9 mln zł, a reklamodawcy zwiększyli swoje wydatki na reklamę o 21 proc. Chętniej – o 24 proc. – największe firmy wydawały na reklamę w TVN. Stacja zarobiła na reklamach 567,7 mln zł, dzięki czemu pokonała Polsat, który w ubiegłym roku był lepszy od TVN. Stacji Zygmunta Solorza-Żaka, choć udaje się w ostatnim czasie poprawić oglądalność, nie wiedzie się w takim samym stopniu na rynku reklamy. Do połowy kwietnia firmy zwiększyły w niej wydatki na reklamę jedynie o 2,6 proc. do 509,5 mln zł. – Oferta programowa Polsatu nie poprawiła się jeszcze na tyle, aby w ciągu kilku miesięcy poprawić wizerunek stacji, co mogłoby się przełożyć na częstsze rekomendacje domów mediowych i większe zainteresowanie firm – mówi Tomasz Chełmecki, prezes domu mediowego Starlink. Wpływy reklamowe zwiększyło w tym roku praktycznie wszystkie 21 stacji tematycznych (z przychodami powyżej 10 mln zł) wziętych pod uwagę przez AGB Nielsen Media Research. Gorszy o 14,2 proc. wynik zanotowała jedynie Telewizja Puls, kontrolowana przez zakon franciszkanów, w której 35 proc. udziałów ma światowy koncern medialny News Corporation należący do Ruperta Murdocha. Podczas gdy w ubiegłym roku stacja z reklam zebrała 19,7 mln zł, w tym samym okresie 2007 roku wpływy wyniosły 16,9 mln zł.