"Chcemy umożliwić płatności kartami w placówkach pocztowych" – powiedział członek zarządu spółki Janusz Wojtas podczas konferencji prasowej 
"Są mocno zaawansowane rozmowy z MasterCard i Visą. Szacujemy, że pełne wdrożenie płatności kartami to będzie końcówka tego roku, początek przyszłego roku" – wyjaśnił. 
Poczta planuje także rozbudować usługi dla firm, w tym wdrożyć platformę e-commerce. 
"Przede wszystkim chcemy uruchomić platformę, na której firmy będą mogły zakładać swoje sklepy internetowe i prowadzić działalność obsługiwaną przez Pocztę Polską, która będzie uzupełniona o usługę lokowania produktu. Niezależnie od tego przygotowujemy otwarcie prawdziwego sklepu internetowego Poczty Polskiej" – powiedział Wojtas. 
Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.