Poczta Polska planuje wdrożenie płatności kartami w placówkach najpóźniej do początku 2016 r. Firma opracowuje także platformę, za pośrednictwem której jej klienci będą mogli realizować sprzedaż internetową.

"Chcemy umożliwić płatności kartami w placówkach pocztowych" – powiedział członek zarządu spółki Janusz Wojtas podczas konferencji prasowej

"Są mocno zaawansowane rozmowy z MasterCard i Visą. Szacujemy, że pełne wdrożenie płatności kartami to będzie końcówka tego roku, początek przyszłego roku" – wyjaśnił.

Poczta planuje także rozbudować usługi dla firm, w tym wdrożyć platformę e-commerce.

Reklama

"Przede wszystkim chcemy uruchomić platformę, na której firmy będą mogły zakładać swoje sklepy internetowe i prowadzić działalność obsługiwaną przez Pocztę Polską, która będzie uzupełniona o usługę lokowania produktu. Niezależnie od tego przygotowujemy otwarcie prawdziwego sklepu internetowego Poczty Polskiej" – powiedział Wojtas.

Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.