"Uruchomienie programu dla śmigłowca, tymczasowo znanego jako X6 może mieć miejsce 'jakiś czas w drugiej połowie [2015] lub w przyszłym roku'" - powiedział Maudet portalowi Flightglobal.com.
Poinformował także, że następca helikopterów Super Puma prawdopodobnie zostanie wprowadzony na rynek "na początku następnej dekady".
"X6 nadchodzi, bo H225 odniósł ogromny sukces, zarówno na rynkach komercyjnych i wojskowych, więc musi być plan sukcesji" - podkreślił wiceprezes.
Wojskowy wariant M niedawno został wybrany przez Polskę w przetargu na 50 maszyn, a Kuwejt negocjuje zakup 24 wiropłatów, przypomina Flightglobal.com. Na portalu napisano także, że w przyszłym roku Airbus Helicopters zamierza wprowadzić H225e, który jest wersją dalekiego zasięgu tego modelu.
W postępowaniu na zakup śmigłowców wielozadaniowych dla polskiego wojska (ich liczbę zmniejszono do 50 z początkowo planowanych 70) do dalszego postępowania zakwalifikowany został śmigłowiec Airbus EC-725 Caracal. Pozostałe oferty - PZL Świdnik, a także PZL Mielec zostały odrzucone - według MON - z przyczyn formalnych. Przedstawiciele MON poinformowali 27 maja br., że testowany śmigłowiec Airbusa pomyślnie przeszedł weryfikację. Kolejnym etapem będzie negocjowanie umów i offsetu.