Redukcję kosztów można rozpocząć na etapie zakupów - dostęp do nowoczesnych urządzeń jest już możliwy bez konieczności ponoszenia jednorazowo dużego wydatku. Najem floty urządzeń umożliwia korzystanie ze sprzętu elektronicznego (laptopów, tabletów czy smartfonów) w ramach niskiej miesięcznej opłaty wynoszącej ok. 3 proc. ich wartości. Jest to możliwe, ponieważ w trakcie trwania kontraktu spłacane jest tylko ok. 80 proc. wartości sprzętu. Opłata nie zmienia się i jest niezależna od inflacji.

W rękach ekspertów

Posiadanie floty sprzętu elektronicznego wiąże się jednak nie tylko z samym kosztem zakupu, lecz także z obciążeniem związanym z utrzymaniem i naprawą urządzeń. Sporym wydatkiem jest już sam koszt utrzymania zespołów helpdesk i IT - wynagrodzenia specjalistów w tym obszarze nieustająco rosną o 10-20 proc. rocznie. Do tego dochodzą koszty serwisu. W tej sytuacji istotne staje się usprawnienie procesu zarządzania flotą sprzętu.
Tradycyjne zarządzanie urządzeniami IT przez rozbudowane zespoły helpdesk działające w siedzibie firmy jest nie tylko kosztowne, ale, w dobie wszechobecnej pracy zdalnej, może nieść ze sobą również wiele problemów logistycznych. Przygotowanie sprzętu dla użytkowników, jego wysyłka, ręczna instalacja oprogramowania, obsługa zapytań użytkowników to godziny pracy zespołu IT.
Tymczasem bieżące zarządzanie urządzeniami przekazać można w ręce ekspertów. Cyrkularny model biznesowy Digital Care pozwala zaoferować wszystkie niezbędne usługi dla floty urządzeń IT w jednym miejscu - począwszy od zakupu lub najmu, poprzez kompleksowe wsparcie techniczne i serwisowe oraz możliwość objęcia usługami serwisowymi, aż po odkup i utylizację starych urządzeń. Nowoczesne zarządzanie flotą przez Digital Care zapewnia klientom wiele udogodnień.
Jak wygląda cały proces? Digital Care bierze na siebie kompleksowe wsparcie użytkowników - począwszy od procesu onboardingu sprzętu, poprzez bieżącą aktualizację oprogramowania, codzienne wsparcie techniczne dla użytkowników, konserwację i pomoc w przypadku awarii lub uszkodzenia. W przypadku odejścia pracownika urządzenie zostanie zdezynfekowane, wyczyszczone i przygotowane do użytku dla nowej osoby. W ten sposób działy IT zostają odciążone w zakresie najbardziej czasochłonnych czynności.

Oszczędność na naprawach

Posiadanie dużej floty urządzeń, takich jak laptopy czy smartfony, generuje również wysokie koszty serwisowe. Komputery w firmie są średnio wyłączone z użytku przez 501 godzin w roku z powodu awarii czy uszkodzeń. Z konieczności uiszczania wysokich opłat za naprawę może wybawić usługa serwisowa zapewniająca wsparcie w przypadku uszkodzenia sprzętu. Gwarantuje ona naprawę w przypadku uszkodzenia lub zalania urządzenia przez pracownika, co jest istotne, zwłaszcza gdy w związku z pracą zdalną rosną szkodowość i częstotliwość uszkodzeń. Wszystkie naprawy są wykonywane w autoryzowanych serwisach, dzięki czemu zachowana jest gwarancja producenta. Mogą być one również wykonywane w siedzibie firmy lub innym wskazanym miejscu. Na czas naprawy zapewniane jest urządzenie zastępcze.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

W wielu firmach problemem są zalegające w szafach czy magazynach nieużywane już urządzenia. W polskich domach jest ok. 30 mln samych starych telefonów. Stare urządzenia generują zarówno problem związany z zajmowaniem potrzebnego miejsca, jak również, jako elektrośmieci, stanowią najszybciej rosnący strumień odpadów w Europie. Digital Care oferuje możliwość wyceny i odkupu zalegających urządzeń, a firma może przeznaczyć pozyskane w ten sposób środki na kolejne zakupy. Jeżeli sprzęt nie będzie się nadawał do użytku, zostanie zutylizowany w sposób bezpieczny dla środowiska. Digital Care przedłuża też życie odkupowanych urządzeń, odnawiając je oraz ponownie wprowadzając na rynek i ograniczając w ten sposób ilość elektrośmieci.
Digital Care działa już w 12 krajach na świecie i ma prawie 4 mln klientów. To największy w Europie dostawca usług dla urządzeń mobilnych. Digital Care wspiera urządzenia mobilne na każdym etapie ich życia.
Zapoznaj się z ofertą, wybierz sprzęt dla swojej firmy: https://imad.pl/dla_ciebie/work i skontaktuj z Digital Care: https://imad.pl/konferencja/
Partner
ikona lupy />
fot. materiały prasowe